Ik heb gisteravond een erg goed telefonisch gesprek gehad met onze Webmaster om het één en ander van beide kanten te verduidelijken. Hij zou nog een rectificatie plaatsen aangaande zijn bericht van gisteren, maar hij heeft het erg druk en zijn toetsenbord deed niet wat hij wilde begreep ik.
@ Boomi. Ik ben het 100% met je eens, dat er een beetje respect moet zijn en zeker zonder scheldwoorden te gebruiken.[zijn hier ook niet gebruikt].
Wat die foto's betreft het volgende. Als "men" een foto plaatst van bv. een beroepsfotograaf met een eigen website KUN je een probleem krijgen. Dat staat dan ook op zo'n website vermeld. Ik weet niet of de radiomarkten een eigen website hebben met een tekst van: het is verboden enz. enz.
Ik heb op het AM-Forum ook linkjes en teksten voorbij zien komen, die uit boeken gehaald zijn en waar misschien auteursrechten op rusten. Die zie je dus ook met grote regelmaat op FaceBook voorbij komen en misschien ook wel in die app groepen, dat weet ik niet.
@ Tom. Het is altijd je eigen keuze om wel of niet naar piratenmeetings te gaan, of.... naar radiomarkten waar ook vaak vele foto's [zelfs filmpjes] worden gemaakt. Als je wel gaat, ben je aan bovenstaande blootgesteld. Ik herinner me nog een mooie foto van jou met Jan Calipso op een radiomarkt. Of je wist dat die door iemand gemaakt is weet ik natuurlijk niet. Zal wel niet, anders had jij er vast iets van gezegd.
Moet er dan bij iedere piratenmeeting of een radiomarkt een bord hangen met: Pas op, u kunt gefotografeerd worden ?
Ik heb de Webmaster voorgesteld om die link naar de foto's te verwijderen, maar dat hoefde niet. Het AM-Forum kan daar namelijk niet op aangesproken worden. Overigens waren er zaterdag ook geen protesten van mensen die niet op de foto wilden door de fotografe. Er waren zelfs piraten die er echt even voor gingen staan zag ik.
Ik heb vanmiddag ook nog even de topic van Boomi goed doorgelezen met als titel : Het AM-Forum op sterven na dood. Daar is tussen de regels door genoeg geschreven dacht ik. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig [vaak]
Mist-Radio
John
PS. Ik bedank al die mensen die mij een prive bericht hebben gestuurd via mail, app en via AM-Forum