hallo allemaal

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
PZN
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2007, 16:54

hallo allemaal

Bericht door PZN »

ik kom van de veluwe, normaal op de FM, en was wel es benieuwd hoe het in z'n werk gaat op de AM. heb net het forum al wat doorgespit, maar wat me opvalt, dat er niet standaard topics zijn, waarin uitgelegd wordt hoe AM in z'n werk gaat. Vaste informatie topics zeg maar, of ik heb erg krom gekeken, maar zie alleen maar 'vraag'-topics.

Is/zijn er ergens anders website te vinden waar vanaf het begin zeg maar, duidelijk uitgelegd wordt hoe AM in z'n werk gaat? FM is leuk, maar druk, AM al tijdje in mn achterhoofd, maar zou niet weten hoe het werkt.

Hoor het wel.

gr de PZN

Hans
Elite lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 25 mei 2006, 14:38

Bericht door Hans »

Hallo PZN,

allereerst welkom op het AM forum :D
Wat am is , is een een heel lang verhaal, maar ik heb op het net via google een leuk stukje gevonden op www.natuurwetenschappen.nl (Beetje naar onderen scrollen)

[quote]
AM betekend amplitude modulatie, dat wil zeggen............. laat ik eerst vertellen hoe een radio signaal werkt. Om muziek of spraak door de lucht te verzenden met een zender. Zal je gebruik moeten maken van een

Gebruikersavatar
FRC-Group
Elite lid
Berichten: 1071
Lid geworden op: 26 mei 2006, 19:30
Locatie: REO - Rotjeknor En Omstreken
Contacteer:

Check this Out.......!

Bericht door FRC-Group »

Kijk ook is eventjes op de volgende pagina van
m'n CB-Radio Site:

http://home.wanadoo.nl/cbradio/mode-info.htm

groet


Dr
Transmitters Do It OnAir!
Join In the Spirit of Free Radio!
CoolAM Radio Productions
http://jingleproductions.coolam.nl
:q Make your dream a reality...Then go to sleep...have another dream and do it again! Sweet (dreams-)!!!

PZN
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2007, 16:54

Bericht door PZN »

dank je jongens, stukje uitleg van natuurwetenschappen is duidelijk, website van Dre is ff wat moeilijker te begrijpen, maar dat komt wel :-)

waar kan ik zoal info vinden over werking antennes, ik las ook iets over een aarde-pen dat dat moest voor beter afstralen??

is de zendkabel is gewoon 50 ohm?

op foto's zie je wel masten met de zenddraad eroverheen aan bijv. huis vastgemaakt. om maar ff iets te noemen, hoe bepaal je die lengte, is de hoogte van belang net als FM, wat voor soort draad gebruik je hiervoor?

Hans
Elite lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 25 mei 2006, 14:38

Bericht door Hans »

Hallo,

een leuk stukje over antenne's is de volgende PDF file die radio Spoednik gevonden heeft:

http://www.trc.uba.be/pag%202/Antenne%2 ... ek-new.pdf
Deze link stond in het antennehoekje, daar staat nog veeeeeel meer, leesstof genoeg dus ;)
Verder raad ik je aan het forum eens goed door te lezen, de items zijn duidelijk onderverdeelt en zo geraak je snel aan de juiste info.
Mocht je er dan nog niet uitkomen start je in het besbetreffende deel van het forum gewoon een topic.
Dan zullen de collegae hier je graag helpen.

Groeten, Hans

PZN
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2007, 16:54

Bericht door PZN »

dag hans,

dit gaan we es even mooi doorlezen. bedankt voor de link.

gr de pzn

Plaats reactie