Hoi

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
station-spe
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2012, 22:47

Hoi

Bericht door station-spe »

Hallo, ik wou me even voorstellen.
Ben een (ex) FM piraat en kreeg 3 dagen geleden het idee om eens andere banden te proberen.

Heb inmiddels 2 zenders aangeschaft (MG & KG) met langdraad antennes + balun. Het leek me zeér intresant eens op deze banden te gaan testen en kijken wat eruit komt.

Voor de MG zender nog een Orban Optimod AM erbij.

Verder ben ik een echte polka fan en deze zullen dus ook vrij veel in mijn programma(s) worden gedraaid. Verder vind ik het zeer leuk om marathons te draaien (zolang het Duitse AT niet weer op de stoep staat....)

Naja wie weet tot snel op de KG & AM ;)
Groeten Station SPE
Laatst gewijzigd door station-spe op 15 jun 2012, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

zilverado
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 jun 2006, 12:11

Re: Hoi

Bericht door zilverado »

Zozo een am en een kg zender, toch wel fatsoenlijk een paar kw draaggolf mag ik hopen
the child is grown, the dream is gone.

station-spe
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2012, 22:47

Re: Hoi

Bericht door station-spe »

zilverado schreef:Zozo een am en een kg zender, toch wel fatsoenlijk een paar kw draaggolf mag ik hopen
Bescheiden 50watt om eens mee te expirimenteren :) Las een bericht dat iemand met 250mW een afstand van 1300km had afgelegd.
Daat lijkt me kW's overbodig aanzien je met zon klein vermogen zover komst.

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Hoi

Bericht door Rebecca »

Welkom op ons mooie forum.

Heel verstandig dat je de audio (Orban) belangrijker vindt dan extreem veel power.
Je zal merken dat AM`ers in de regel niet erg vrolijk vrolijk worden van lange marathon uitzendingen.
Dit komt ook vooral door de beperkte ruimte die we moeten delen, maar als jij je frequentie goed kiest (ook met het oog op luisteraars) zal dat geen probleem moeten zijn.

Suc6, Henk

station-spe
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2012, 22:47

Re: Hoi

Bericht door station-spe »

Rebecca schreef:Welkom op ons mooie forum.

Heel verstandig dat je de audio (Orban) belangrijker vindt dan extreem veel power.
Je zal merken dat AM`ers in de regel niet erg vrolijk vrolijk worden van lange marathon uitzendingen.
Dit komt ook vooral door de beperkte ruimte die we moeten delen, maar als jij je frequentie goed kiest (ook met het oog op luisteraars) zal dat geen probleem moeten zijn.

Suc6, Henk
Audio vind ik zelfs heel erg belangerijk, zelfs nog meer dan het verstoken van meerdere kilowatts want daar heb je niks aan als het geluid niet klinkt, dan luisterd sowieso niemand.

Marathons draai ik aleen met feestdagen hier in duitsland (pasen, kerstmis, oudjaar) echter doe ik vooraf netjes een bandscan omdat ik niemand in de weg wil zitten.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door RadioRob »

Hallo S.SPE
Welkom ook op het forum hier!
:i Wees wel bedacht dat als ze strakjes bij jou eens langs kommen dat er niet twee zenders vlak bij elkaar staan?
:q Ben je strakjes misschien je MG en KG zender in een keer kwijt, je weet maar nooit.
Denk zal het even hardop schrijven.
h)
Kom er bij, en wees nogmaals welkom!
RadioRob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

station-spe
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2012, 22:47

Re: Hoi

Bericht door station-spe »

RadioRob schreef:Hallo S.SPE
:i Wees wel bedacht dat als ze strakjes bij jou eens langs kommen dat er niet twee zenders vlak bij elkaar staan?
:q Ben je strakjes misschien je MG en KG zender in een keer kwijt, je weet maar nooit.
RadioRob.
Daarmee heb ik reeds (meer dan genoeg) ervaring, en die nemen aleen mee wat er op dat moment aan de band staat, nadat de boete is betaald krijg je de zender(s) gewoon weer terug hier in duitsland. Toch bedankt voor de tip.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door RadioRob »

Oei ja dat kun je maar beter niet meer hebben!
In ieder geval meer succes hier en in het vervolg toegewenst.
t)
VrGr Rob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie