voorstellen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
joopberends
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:58

voorstellen

Bericht door joopberends »

Beste Forum-leden ,
ik wil me even voorstellen mijn naam is Joop waarom ik me aangemeld hebt voor dit stukje media is om eventuele vragen van mij op betrekking van de hobby beantwoord te krijgen .
zit ook op andere Forums,en om de info te verbreden.
ben jaren geleden fanatiek zaal[ interregionaal] en veld-voetballer geweest ,maar door een langzaam sluimerende vermoeidheid [bleek een aangeboren hartafwijking]inmiddels geopereerd
moest ik gaan stoppen . :h
door de revalidatie een patiënt tegengekomen die met de hobby van het beluisteren op de radiobanden bezig was,die meneer heeft me dus geïnspireerd ,en zo ben ik in het wereldje terecht-gekomen.
waar ik naar luister is bijna alles van midden,korte,lange golf ,het scannen van frequenties etc,etc. l) o,ja en niet te vergeten [de piraten p)
de antennes waar ik mee werk zijn de G5RV-draadantenne 2maal 7,5 meter.
een discone en een breed straler X-30 van diamond.
Ben nu op het ogenblik bezig met een Loop-antenne voor de middengolf,afgelopen zaterdag op de dag van de amateur geweest [apeldoorn]dat is een soort bijeenkomst voor de zend -luisteramateur met allerlei thema,s en natuurlijk de verkoopmarkt [heb wat kleins gekocht]
ik hoop jullie een klein beeld te geven over mij,
en hoor en zie wel op dit forum. ;)

groetjes en 73

Joop

nl13649 r35 h)

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: voorstellen

Bericht door Nora »

Welkom op dit forum Joop.

Er is hier zoveel te lezen, dat je straks geen tijd meer hebt om te luisteren... ;)
Veel plezier.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door RadioRob »

Hee hallo Joop leuk dat je er gezellig ook bij komt!
Een boel narigheid meegemaakt lees ik, maar kom op met deze hobby kun je 300 en 5 worden.
Er zit er hier op het forum al eentje(de PacMan) die tikt de 200 en 5 al an dus komt allemaal wel goed hoor!!!
De ontvanger die je hebt wat is dat er voor eentje?
En huuuuu oow ja wij zijn nu wel nieuwsgierig naar wat je gekocht heb?
[heb wat kleins gekocht] schreef je misschien wel een mooiwju ontvangurt???
;)
Nee maar even zonder dolle doe je jas uit en kom er gezellig bij!
Je weet trouwens dat je van het alleen luisteren toch ook het virus kunt krijgen?
(je was gewaarschuwd!)
wees welkom :!
pi)
Vriendelijke groetjes van hier!
Rob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

joopberends
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:58

Re: voorstellen

Bericht door joopberends »

hallo Rob,
ja bedankt voor het berichtje ,1 van mijn ontvangers is een yeasu FRG-8800 met converter FRV-8800 dus ook de band van 118tm174 mhz ,
daarbij een frt -8800 [om een beetje betere signalen te krijgen en sommige te onderdrukken [verzwakken]
wat gebruik ik nog meer ,o ja wat scanners een yupiteru -7100 dat is een multiband receiver[ben daar tevreden over]
een Comtel 400 kanaals type 205 vhf-uhf,uniden-bearcat 80-kanaals,8bands met discriminator uitgang daar doe ik wat dingetjes mee op de computer voor b.v ontvangst van politie,brandweer,en hulpverlening[ziekenauto,weersatelieten mits aangepaste antenne .
heb ook nog een Condor 16 omgebouwd voor 2-meter ontvangst met ctcss daar kan ik de repeaters goed mee ontvangen zelfs tot aardig wat kilometers ver weg [mits goede condities]
2weken geleden zelfs fransen ,belgen duitsers 8)
en er staan nog wat oude radio,s in de wacht voor reparatie [klein]en om gereinigd te worden.,
en als laatste nog een scheepsradio van Radio-holland die is puur voor de korte -langegolf [heeft op een kotter gestaan heb ik horen vertellen.[mooie dingen mee ontvangen ] t)
dit is het zo,n beetje :-)
wat er bij me boven staat Rob.

groetjes en tot horens.


Joop. h)

Plaats reactie