Hallo, ik ben

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Deernejager
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2012, 14:51

Hallo, ik ben

Bericht door Deernejager »

Hallo, ik ben De Deernejager. ik ben 18 jaar oud en luister al jaren naar piratenzenders. Ook ga ik er dikwijls langs in de studio. Een aantal jaar terug ontdekte ik dat er ook piraten op de middengolf zitten en dat trok me meteen aan. Nu zit ik haast elke avond op m'n wekkerradio AM-piraten te luisteren en ik weet het al: dat wil ik ook. Daarom heb ik laatst een e-mail naar zo'n piraat gestuurd en die gaf mij de tip om op dit forum te gaan kijken/schrijven. Nou: hier ben ik dan!
Mijn vraag is aan jullie: kunnen jullie mij info geven hoe ik zo'n piraat begin, welke apparatuur ik nodig heb, wat voor soort mast en hoe ik aan de apparatuur kom. Ik hoop graag ook in de ether te komen onder de naam Deernejager p)
Alvast bedankt!
De Deernejager

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: Hallo, ik ben

Bericht door westcoast »

Welkom , Deernejager
mooi om te lezen dat er nog jongeren zijn die geinteresseerd zijn in AM radio !
wat betreft je vragen , het meeste staat al beschreven in de diverse topics , ik zou zeggen ga eerst het forum wat verkennen , dan kom je er snel achter dat de meeste basis beginselen goed beschreven staan, uiteraard kan je altijd een topic starten met een bepaalde vraag.
heel veel succes op het Forum !
ik hou van vrije radio en niet van regels !

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben

Bericht door RadioRob »

Heeeejjjjj hallo Deernejager,
Aller eerst hartstikke welkom op ons forum!
En jahaaa die TIP van die AM/MG piraat dat was een goeie (althans ik denk van wel!)
En als ik het goed gelezen heb dan wil je op MG gaan zenden.
Dan gelijk maar goeie TIPS van ons, de Westcoast en anderen zullen dit onderstrepen.
1: Bekijk wat voor antenne je bij jou daar kwijt kunt (goeie antenne en aarde zij het belangrijkst)
Als je het kwijt kunt een :i :q allround antenne, ofwel eentje voor zo laag(MG) tot hoog(KG) mogelijk.
2: op zoek naar een betere ontvanger (tweede hands zal die rond de 150/200€ zitten)
De ontvanger die je waarschijnlijk zult aanschaffen (nieuw of tweedehands) zal voor MG MAAR ook voor KG veel beter zijn!
En als dat zo is zou ik het niet raar vinden dat je :i :q KG misschien ook wel erg leuk gaat vinden.
En dan zou het kunnen zijn dat je inderdaad op niet alleen MG maar ook op KG wilt kommen kijken.
Ik zou zeggen ga rond kijken/lezen op dit forum en stel gerust jou vragen.
Begin met je antenne want die is vaak een groot probleem (door zijn formaat/grote)
t)
VrGr RadioRob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie