Onbekende Hennik alias Hennik stelt zich even voor.

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hennik
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 sep 2013, 08:57
Locatie: Twente

Onbekende Hennik alias Hennik stelt zich even voor.

Bericht door Hennik »

Hallo, ik ben de Onbekende Hennik alias Hennik, woonachtig in Twente

Ben ooit midden jaren 70 begonnen met uitzenden op de Fm-band. Veel zelfbouw van voedingen,stereocoders,zenders,eindtrappen,antennes enz.
Daarnaast muziek draaien en lekker kleppen met medepiraten, en af en toe tijdens condities DX-en, helaas met komst van de lokale zenders begin jaren 90 was het afgelopen met de pret. Zender opgeborgen en me bezig gehouden met TV-zenders, kon net binnenkomen op de plaatselijk Cai, was altijd nachtwerk zaterdagnacht uit de kroeg TV-zender (AM!+FM!) aan, was net ruisvrij, maar ja dat hield ook een keer op toen de boel op slot ging. Laatste jaren bezig geweest om op 35CM uit te komen, is wel leuk, maar nadeel is dat alleen met condities er wat te horen is en ik heb ook nog geen echte buurtamateurs.

Tijdens vakanties heb ik altijd een Sony wereldradio ICF-SW10 mee waar ik alle frequentie mee af fiets, vroeger klonk Radio Nederland Wereldomroep op korte golf altijd goed, maar die zijn er meegestopt en met hun meerdere zoals BBC en Deutsche Welle. Ik dacht toen hee toch is kijken hoe het zit met piraten op de korte golf en middengolf.
Door een linkje op het DX-Rapportenforum over het bezoek wat Cor Radio Osaka had gehad, kwam ik achter het bestaan van het AM-Forum.
Heb me aangemeld en de afgelopen 3 maanden het hele forum doorgespit. Moet zeggen bevalt me wel, leuke rubrieken, veel hobbyprojecten en
men houd wel van een geintje op zijn tijd.
Onlangs een KPO WR 2100 aangeschaft voor ontvangst, al wat piraten ontvangen op middengolf, volgend jaar L-antenne plaatsen.
Eerste project is KG zender repareren van een vriend, daarna zelf eens aan de gang met iets voor KG.

Groeten en misschien tot werkens,

Ronnie

P.S. hoe zet je de Smilies aan?
If you obey all the rules you miss all the Fun!

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onbekende Hennik alias Hennik stelt zich even voor.

Bericht door RadioRob »

.
Hallo Ronnie,
ook welkom op het forum hier!
Tja er zijn er heel veel die bijna het zelfde pad hebben bewandelt net als jou!
Ik ongeveer ook zo, maar geloof me dit is ook leuk!!!
Meestal is het grootste probleem de antenne ruimte.
Ik vind trouwens en MG en KG wel leuk! (KG is wat makkelijker met minder PWR toch grote afstand)
MG is moeilijker, maar (vind ik) toch ook heel leuk!(luister ook graag naar de oudjes van bovens lands)
t)
Momenteel niet veel tijd maar denk als jij zo ver bent waarschijnlijk wel tot horens :! t)
h)
VrGr RadioRob.(Rob)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

Re: Onbekende Hennik alias Hennik stelt zich even voor.

Bericht door orionwest »

Hennik,alias Ronnie, welkom hier !-je hebt je huiswerk gedaan: zelfbouwer !
Dat schept een band !!!- :D -die smileys staan links van je ,1 klik erop, en hij staat erbij....Groeten, Wout, orionwest NH 1675 pi)

Gebruikersavatar
FRC-Group
Elite lid
Berichten: 1071
Lid geworden op: 26 mei 2006, 19:30
Locatie: REO - Rotjeknor En Omstreken
Contacteer:

Re: Onbekende Hennik alias Hennik stelt zich even voor.

Bericht door FRC-Group »

Hallo Hennik!

Ook welkom hier!

De Smilies kun je aanzetten door naar het
Gebruikerspaneel te gaan
Bovenin onder AM Forum banner!

Daar even puzzelen hoe of wat je
aan/uit wilt zetten!

Dré
Transmitters Do It OnAir!
Join In the Spirit of Free Radio!
CoolAM Radio Productions
http://jingleproductions.coolam.nl
:q Make your dream a reality...Then go to sleep...have another dream and do it again! Sweet (dreams-)!!!

Plaats reactie