even voorstellen. Ik ben Umma Gumma

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
ummagumma
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2015, 16:04

even voorstellen. Ik ben Umma Gumma

Bericht door ummagumma »

Dag medelotgenoten,
In mijn vroege jaren ben ik besmet met het radiovirus. In 1968 heb ik een middengolf zendertje gebouwd met een 6L6. Zal een watt uitgekomen zijn maar toch een verbinding gemaakt over ong 25 km. In een wat later stadium een FM zender gebouwd met een ECC 85 i.c. een dipool. Was ook leuk maar het bereik was beperkt.
Daarna vooral bezig geweest met carrière, gezin en weinig tijd voor radiohobby. Ik heb wel overwogen om een licentie te halen maar tijdgebrek gaf reden het niet te doen.
Inmiddels zit ik bijna tegen mijn pensioen en werk wat minder waardoor ik veel meer vrije tijd heb.
En dan begint het te kriebelen. Dat gevoel van vroeger om iets te maken en daarmee radioverbindingen te maken.
Ik luister al een poosje en zie wel dat de technische voortgang grote sprongen heeft gemaakt. Denk aan een DDS, Powerfets, en betaalbare goede componenten.
Een klein zendertje met een output van ca. 100 mwatt op 6.3 Mhz en daarmee binnen komen in Noord Frankrijk wakkert mijn motivatie aan.
Ik wil het doen voor de fun! Giga power laat mijn geldbuidel niet toe en ik denk lol te kunnen vinden in kleine zendertjes maar dan wel met een uitgekiend antenne systeem.
Daar komt de inzet te zitten. Een NVIS antenne die redelijk verticaal afstraalt met een vermogen van max 5 watt.
Mijn roepnaam is Umma Gumma. Vernoemd naar een album van Pink Floyd. Nederlandstalig zal je ook horen.
Dit was even voorstellen en ik hoop jullie gedag te kunnen zeggen via de KG of MG.

Groet,

Umma Gumma p)

polka
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 aug 2013, 20:08

Re: even voorstellen. Ik ben Umma Gumma

Bericht door polka »

wel kom heer

p) polka

Plaats reactie