Voorstellen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Radiowaubach
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2016, 12:22

Voorstellen

Bericht door Radiowaubach »

Hallo Allemaal,


Mijn naam is Johnny Winter uit Landgraaf (Zuid-Limburg), in de lokale-radio-muziek wereld wel bekend dacht ik zo.

Woon al sidns 1997 bij pleegouders, ben inmiddels 29 jaar. momenteel niet werkzaam, na een zwaar depressie jaar, plus dat 6 vrienden zijn
overleden wil ik voor een gedeelte mijn hobby gaan oppakken, vroeger heb ik veel op de 27mc gezonden, toen ik 16/20 was. inmiddels zend ik enkel nog via internet uit.
Via mijn collega station FluxFM hier op am-forum terecht gekomen, ik hoop ook dat er mensen zijn die na de toekomst kijken en niet naar mijn verleden.

Ik hoop via deze weg mijn hobby op te pakken inmiddels heb ik mijn ouders zover dat ik kan overgaan tot aanschaf van een PerseusSDR + ze waren altijd tegen het plaatsen van een
antenne gezien we aan een kant minder leuke buren hebben. Ik hoop dit forum me weer een beetje op weg kan helpen, door de depressie ben ik heleboel kwijt, en is mijn geheugen soms iets te kort heelaas.

Ik wil me dus gaan richten op zowel ontvangst fm am lsb usb etc, maar ook op zenden : AM.

ik hoop hier een leuke tijd te mogen hebben.

Muzikale groetjes,
Johnny Winter.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Voorstellen

Bericht door Boomi »

Hey Johnny, welkom.
Het maken van een (onzichtbare) antenne hoeft geen probleem te zijn.
Ergens, bij de kringloop of zo, een oude trafo oid op de kop tikken en het dunne koperdraaad (0.5mm oid) er af zien te krijgen.
Dit vervolgens over een metertje of 20 of zo beetje hoog wegspannen tussen bv. kunststof vis-lijn.
Niemand die er iets van ziet.
Real Transmitters glow in the dark

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door RadioRob »

Hee Welkom Johnny,
kom er bij en doe je ding kijk of je een minimaal zichtbare antenne kunt veroorzaken.
en je weet niks moet, en veel mag!
t)
VrGr Rob. h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

ster46
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:04

Re: Voorstellen

Bericht door ster46 »

hallo iedereen
mijn naam is jan van aerschot
woon in belgie zulte oost vlaanderen
getrouwd en 1 klein hondje
houd mij meer bezig met de middengolf mw maar dan met een gewone kortegolf ontvanger
ik hoop later een middengolf ontvanger te kopen maar een antenne buiten gaat niet en binnen misschien
woon in appartement gelijkvloers
ik ben lid van een club in belgie en nederland
vele groetjes jan

radio121
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 aug 2010, 11:45

Re: Voorstellen

Bericht door radio121 »

Radiowaubach schreef:Hallo Allemaal,


Mijn naam is Johnny Winter uit Landgraaf (Zuid-Limburg), in de lokale-radio-muziek wereld wel bekend dacht ik zo.

Woon al sidns 1997 bij pleegouders, ben inmiddels 29 jaar. momenteel niet werkzaam, na een zwaar depressie jaar, plus dat 6 vrienden zijn
overleden wil ik voor een gedeelte mijn hobby gaan oppakken, vroeger heb ik veel op de 27mc gezonden, toen ik 16/20 was. inmiddels zend ik enkel nog via internet uit.
Via mijn collega station FluxFM hier op am-forum terecht gekomen, ik hoop ook dat er mensen zijn die na de toekomst kijken en niet naar mijn verleden.

Ik hoop via deze weg mijn hobby op te pakken inmiddels heb ik mijn ouders zover dat ik kan overgaan tot aanschaf van een PerseusSDR + ze waren altijd tegen het plaatsen van een
antenne gezien we aan een kant minder leuke buren hebben. Ik hoop dit forum me weer een beetje op weg kan helpen, door de depressie ben ik heleboel kwijt, en is mijn geheugen soms iets te kort heelaas.

Ik wil me dus gaan richten op zowel ontvangst fm am lsb usb etc, maar ook op zenden : AM.

ik hoop hier een leuke tijd te mogen hebben.

Muzikale groetjes,
Johnny Winter.
Hete jij vroeger niet selactor radio ofzo ?

Verstuurd vanaf mijn AC50BHE met Tapatalk

Plaats reactie