stel me effe voor

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
buitenzorg
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2008, 13:47

stel me effe voor

Bericht door buitenzorg »

hallo am vrienden
mijn naam is R s) on en woonachtig in het mooie gelderse achterhoek.ik ben 41 jaar en was 9 jaar toen ik voor mijn verjaardag een zendertje kreeg ( hf 65 ) op de fm band.Vele mooie jaren gehad,maar de laatste tijd merk ik steeds meer dat de fm ook niet meer is wat het vroeger was. te weinig ruimte ,met als gevolg veel dubbele signalen dus storing voor de luisteraar tijdens het platenprogamma.Natuurlijk ook wel begrijpelijk want ze willen allemaal graag draaien,het word er aleen niet leuker op om op deze manier je hobby uit te oefen.Een paar vrienden ook radiofreaks waren al een tijdje bezig met andere banden en spoorde mij aan dat ook eens te proberen.Zo luister ik alweer een aantal maanden naar de middengolf en moet zeggen in 1 woord fantasties.ongetwijfeld gaan jullie mij ook horen maar voorlopig blijf ik nog effe luisteren. misschien iemand nog een tip voor een goede ontvangst antenne zodat ik jullie nog beter kan ontvangen . alvast bedankt.
Ik wens u allen veel succes met de hobby en zeker tot horens.Groeten Ron uit de achterhoek

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: stel me effe voor

Bericht door RadioRob »

Hallo Ron!

Tja wie is er niet begonnen met de HF 65 ook wel Josty Kit(is het merk) genoemd.
En van daar uit groter en groter (een leuke tijd was het!)
Maar nu en op de MG maar ook op de KG zijn die momenten te herbeleven!
Hartstikke welkom, leuk dat je er bent!

Rob007. h)

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: stel me effe voor

Bericht door Rebecca »

Hallo Ron /Buitenzorg,

Alweer iemand met het Am virus besmet, dat gaat goed. Welkom natuurlijk.

Een tip voor een goede ontvangst antenne? Tja, die vraag word hier vaak gesteld.
Er zijn wat verschillende mogelijkheden wat dat betreft en ze hebben allemaal voor en na delen.

Als je een makkelijke antenne zoekt die klaar voor gebruik is geef ik jou en anderen op dit forum de volgende tip:

Ken-Electronics heeft een kant en klare langdraad antenne van 15mtr inclusief MLB voor nog geen 40 euro! Kun je zowel kortegolf als middengolf stations goed ontvangen. Als je die 15mtr. niet kwijt kunt hang je hem gewoon in een V form op.

Internet adres is: http://www.kent-electronics.nl

Veel plezier met de hobby, Henk.

Gebruikersavatar
Radio Utopia
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jun 2006, 12:47
Locatie: Oost-Nederland

Re: stel me effe voor

Bericht door Radio Utopia »

Ron,

Gewoon een stuk koperdraad gebruiken en dan goed luisteren :D

jan W
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 jul 2006, 23:53
Locatie: plaggenhut, drenthe

Re: stel me effe voor

Bericht door jan W »

Als ik een stuk koperdraad pak hoor ik nog niets, ;nn

De kombinatie van antenne (al of niet van koperdraad) ontvanger en het stoorniveau in de omgeving zorgt ervoor dat je de gewenste signalen kan horen uit de radio.

40 meter antennedraad aan een ul) slechte ontvanger word je ook niet vrolijk van, hoor je nog niets door de oversturings van de ontvangeringang, terwijl 5 meter antennedraad aan een goede ontvanger wel goed kan werken.

Maar om te beginnen, zou ik het eerst proberen met een stuk antennedraad wat je zo kan ophangen, kun je later altijd nog verbeteren, ontvangst is niet zo krities wat antenne betreft, als het nu 20 of 40 meter antennedraad is dezelfde signalen blijf je horen, ook al slaat de S meter verder uit :-) , het stoorniveau (de ruis) word nl ook sterker :(
Het belangrijkste is dat het stoorniveau zo laag mogelijk is, dwz antenne zover mogelijk weg van storende apparaten :!

Verder dit forum even doorspitten er is genoeg te lezen.

Succes

MRF
Site Admin
Berichten: 3302
Lid geworden op: 31 jul 2006, 21:06
Locatie: Top Off Holland

Re: stel me effe voor

Bericht door MRF »

Helemaal correct Jan.

buitenzorg
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2008, 13:47

Re: stel me effe voor

Bericht door buitenzorg »

heren bedankt voor de reacties. ik ga m'n best doen,succes allemaal met de hobby en nogmaals bedankt en wie weet tot horens op de middengolf.groeten ron uut de achterhook

Gebruikersavatar
Free Radio Holland
ere lid / moderator
Berichten: 516
Lid geworden op: 25 mei 2006, 16:24
Locatie: Oost nederland

Re: stel me effe voor

Bericht door Free Radio Holland »

Hallo ron
Welkom hier op het forum

Free Radio Holland

Casanova
Berichten: 371
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:36

Re: stel me effe voor

Bericht door Casanova »

Hallo Ron,
Ook welkom bij de club !.
Achterhoek is binnenkort weer een am station rijker !.
Groet en ToT HORENS , Ludwig pi)

Plaats reactie