hoi hf liefhebbers

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
klaverboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:13
Locatie: Den Ham

hoi hf liefhebbers

Bericht door klaverboer »

Ik ben herman ofwel klaverboer den ham.
al enige tijd lezend lid van het am-forum (en andere) en met veel plezier.
vroeger (80er jaren) aan prutsen met de stentor op de fm en het piraten virus heeft me nooit losgelaten.
Enkele jaren geleden gehoopt om de oude dx tijden te laten herleven op de fm door horizontaal wat te proberen, LPFM :) echter al snel gesmoord in deze ambitie door de KW kanonnen.
Niks te na, deze jongens draaien prima klompen polkas en ik hoor ze graag.

Echter ik ben toch wel toe aan een leuke uitdaging, alleen mn beperkte hf ervaring en werkdruk houdt me vaak van deze ambitie af.
Ik heb dan ook maar eerst het doel gesteld om eerst een leuke RX te worden op sw 16xx en de 63xx en mocht de liefde blijven, maar eens te investeren in een leuke tx.
Ik zal tzt wel eens mijn ontvangst rapporten loggen vanaf mijn locatie, den den ham (ov).
Enig nadeel is mijn locatie, wat weinig ruimte (en begrip van echtgenote)voor een passende antenne.
Voorlopig maar op een draadje van ca 20 mtrs en mn sony 2000

Ik inder geval vaak de baanbreker plus lotgenoten mogen beluisteren op de16xx en met veel plezier. Hoop deze jongens ook eens te mogen begroeten met een tx rapport, maar ja dromen mag. De baanbreken legt de meter zo ongeveer krom in de hoek, dus blijkbaar ligt mn draadjes bij hem op de aardpin :D . Kaerls, hou de spirit hoog. Ik probeer op de summermeeting te zijn, het lijkt me super om wat gezichten achter de namen te zien en wellicht wat hulp te ontmoeten om mijn beperkte hf ervaring op de 16xxx en de 63xx wat aan te vullen.

Ik zal de plicht opnemen om tzt wat rapporten te registreren en hier te vermelden.

Met veel hf respect en vriendelijke groet,
Herman.....de klaverboer p)

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door Rebecca »

h) Hallo Herman,

Van harte welkom op het AM-Forum.

Ik verwacht dat je van dat hartnekkige HF-virus niet weer afkomt, velen hebben het geprobeerd, slechts weinigen zijn daar in geslaagd. We zien jou ontvangst raporten graag hier op het forum te gemoed. Het is wel verstandig om eerst met luisteren te beginnen, op die manier kun je al heel wat opsteken en weet je wat er leeft op AM & KG het geen namelijk iets heel anders is dan FM. Maar als je al wat langer mee leest op het forum zul je dat al wel ontdekt hebben. Misschien kan je eens een kijkje in de studio van de Baanbreker nemen, dan kan je een goed beeld krijgen hoe de vork een in de steel zit. Bij komend voordeel: als je 1X in een studio van een AM / KG piraat bent geweest ben je verkocht en kom je niet meer van het virus af. Je zou je antenne wat optimaler kunnen gebruiken door het toe passen van antenne tuner, op die manier kun je hem op meer frequentie`s gebruiken.

Suc6 met de hobby, Henk

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 apr 2007, 07:32

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door Ad »

Welkom op het forum van de gezellige mensen.

Het probleem van de (vaak te) grote antenne's is bij de meesten wel bekend. Maar daar voor ontvangst zijn daar wel oplossingen voor zoals een miniwhip of een loop.
Ik wens je veel lees plezier en wellicht zien we dan ook op de meeting.

p)

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door RadioRob »

Ook van uit Rotterdam welkom.
We hopen dat het je hier bevalt!

RadioRob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
EJP
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 jun 2008, 17:43
Locatie: almost in germany
Contacteer:

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door EJP »

Hey die klaverboer, mooi dat je hier ook bent (ik ook sinds kort hoor) ik ontvang je hier ook altijd bijna met een gesloten draaggolf en kwaliteit is ook dikke prima..

nog veel succes en we horen elkaar denk ik nog wel weer.

groeten EJ t)

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door webmaster »

Wees welkom Klaverboer; hier op het forum. Natuurlijk ook EJP Welkom.
Nou je ziet het, vriendelijk zijn ze wel. Zo te lezen ben je al wel eens ontvangen, dus er is wel wat HF Kennis aanwezig. De rest weten ze hier wel. Ja MG en KG is toch iets anders als FM maar zal je zeker boeien.
Antenne problemen hebben de meesten wel, een enkeling uitgezonderd, maar met schijnt ook heel veel lof te hebben voor een vertikale antenne dus wie weet,

Nou veel suc6 hier op het forum.
Webmaster am-forum.

Casanova
Berichten: 371
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:36

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door Casanova »

Hallo Herman,

Ook Welkom op deze site , en nog veel plezier !!!!!!!!!!!.
Ik zat vroeger de jaren 70 ook op FM tot 1991 ! Tegen woordig Am SW.
Mocht je Jan de Gouden Ster tegen komen ? doe hem de groeten van de Mario !

klaverboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:13
Locatie: Den Ham

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door klaverboer »

Bedankt allemaal voor de warme welkomstberichten.
Wie weet tot op de meeting.

harrie1
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 apr 2007, 21:27
Locatie: kop noord holland

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door harrie1 »

hoi klaverboer
ook namens mij en mezelf welkom hier op het superleuke forum
ontvanger: frg7000
antenne's: L antenne 24 meter & mini whip op 12 meter hoogte

Hans
Elite lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 25 mei 2006, 14:38

Re: hoi hf liefhebbers

Bericht door Hans »

Dag Herman,

zoals velen zijn ze net als jou begonnen met een Stentor. Van het een komt het ander en zo rol je naar de KG of MG toe.
Dus wens ik je veel leesplezier op dit forum en wekijken uit naar je luisterrapporten!

Groeten, Hans

Plaats reactie