hallo

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

hallo

Bericht door klaas vaak »

Hallo,
Wil me ook even kort voorstellen : Klaas, 50 plus, en geen amateur/piraat maar luisteraar/freak/enthousiast/verzamelaar.

Lees sinds 1 maand ook af en toe mee op het forum, en ben met name geinteresseerd in de verhalen van vroeger / zeezenderinfo en natuurlijk ook de ontvangstrapporten.

Wellicht zal ik zo af en toe ook eens wat posten, als ik een station gehoord heb, en natuurlijk hoop ik dat er nog meer verhalen van vroeger geplaatst worden in het forum.

Groet, Klaas.

t)
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4119
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: hallo

Bericht door webmaster »

Hallo Klaas Vaak,

Ja we hebben elkaar al gescheven, maar ook hier welkom op het forum.
Verhalen van Vroeger, ja die zijn leuk en halen bij velen wat boven. ook de zeezenders kennen de meesten wel. Misschien heb jij nog verhalen van vroeger? Of misschien ken je de boeken van Aart Veldman ( http://www.aartveldman.nl/Welkom%20.html ).
Ik hoop dat je hier veel pluzier mag beleven.
Webmaster am-forum.

MRF
Site Admin
Berichten: 3302
Lid geworden op: 31 jul 2006, 21:06
Locatie: Top Off Holland

Re: hallo

Bericht door MRF »

Hallo Klaas ik hoop Vaak wat van je te lezen hier op het forum..welkom.

MRF.
MRF ( Ernesto ) Says : The Antenna is 90% of Your Radio

"Rock `N Roll Is Better Than Music"

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hallo

Bericht door RadioRob »

Sterke verhalen vertel ik ook VAAK, dus lees gerust mee KLAAS! pi)
Ook hier de vraag weer wat beluisteren we dan meestal Klaas?
Leuk dat je er ook bent! h)
Zit ik mij te bedenken wat was nu ookweer het kleinste onderdeel
van een schip met de langste naam?
;dn

RRob. t)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

Re: hallo

Bericht door klaas vaak »

Hallo ORN,MRF en Rob.
Bedankt voor jullie reacties.

@ ORN / John : ik ken de boeken van Aart Veldman zeker. Heb ze allebei in mijn bezit. Er komt in september overigens ook een dvd van hem uit, met interviews van diverse piraten. Ook die zal ik zeker aan mijn verzameling proberen toe te voegen.
Eigen verhalen : tsja, ik kan me nog erg goed de inbeslagname van Milano in Zelhem herinneren. De kranten stonden er vol van. Hoewel ik niet ter plaatse ben geweest, heb ik er destijds veel over gehoord en gelezen.
Verder kan ik me uit die periode nog herinneren dat we iedere zondagochtend naar Paloma luisterden hier, en ook stations als Nolan, Oeran Oetang waren altijd goed te ontvangen.
Verder kwam ik in de postings hier op het forum al een aantal namen tegen die ik ook nog uit die tijd ken, en die nu ook nog steeds aktief zijn : Scotland / Barones etc..
Het valt mij overigens op dat er zeer veel over de FM-stations uit het verleden geschreven wordt op internet ( Atlantis Rotterdam, Delta Nijmegen, Keistad Amersfoort enz. ) maar dat er over de middengolfzenders van vroeger eigenlijk veel minder sites zijn.

@ MRF : Tsja, Klaas is mijn voornaam, en Klaas Vaak is gekozen omdat Tom Mulder ( Veronica op zee / Tros / Radio 10 Gold ) die naam in zijn periode op zee gebruikte. En ik verzamel ook alles wat los en vast zit uit de zeezenderperiode.

@ Rob : ik zou het niet weten...ben niet zo goed in scheepsonderdelen hier. Overigens luister ik zowel naar middengolf als kortegolf ( en niet alleen naar vrije radiozenders, ook legale stations hoor ik graag ). Middengolf wel wat meer als kortegolf moet ik bekennen.
Ik luister met een oude icom ontvanger, type R-70 en een draadantenne, circa 12 meter lang.
Het valt mij wel op dat er bij de piraten veel dx is, en er worden minder vaak programma's gedraaid. Op middengolf hoor ik regelmatig programma's van Viking radio ( wat kan die dame zingen die daar de presentatie doet :D ) van Titanic en van Barones. Recentelijk ook een programma van radio Napoleon en Blauwe Ster gehoord.
Kortegolf luister ik vaker op zondagochtend. Condities zijn daar al maanden minder goed, maar recentelijk toch een aantal leuke programma's ontvangen van engelse piraten ( rond 6400 khz ) en afgelopen zaterdag en zondag nog Mazda / Magic en SRG uit Duitsland ontvangen. De week daarvoor station Spaceman gehoord rond de 3900 khz.

Groet, Klaas
pi)
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hallo

Bericht door RadioRob »

Hallo Klaas!

Azijnzuurhoutenankerkettingopsluitpen
Ook wel
Azijnzurehoutenankerketingborgpen
Azijnzuurhoutenankerkettingopsluitborgpennetje

Dit is een borgpen die de ketting van het anker vast zet aan het schip.
Google er even mee als je meer wilt weten.
Moet ik er nog bij tikken dat dit niet veel meer gebruikt word!
De laatste keer was ie van gewoon poepijzer en loodzwaar.

We zijn de laatste tijd een beetje non-actief qua KG.
Zoals je zelf al tikt erg slechte condities.
h)
RRob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie