Ontvangstrapport voor mezelf!!

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Albert R.S.I.
Berichten: 1054
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:00
Locatie: Drentse moerassen
Contacteer:

Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Albert R.S.I. »

Ik heb voor mezelf even een vergelijking gemaakt tussen mijn eigen signaal op 6105 en die van KBC op 6095 khz..
Op 2 verschillende SDR ontvangers.

1 = Waltengau, Zuid Duitsland, aan de Oostenrijkse grens.


Afbeelding

2 = Reading, UK, bij London.



Afbeelding
Zit de stekker er wel in?

Dit bericht vernietigd zichzelf binnen 2 dagen

Gebruikersavatar
speedy
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 jul 2008, 12:06
Locatie: Noord groningen

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door speedy »

Ontvangst was hier uitstekend s9.30, ondanks goede harde modulatie zeer weinig gespetter op de zijbanden t)
Gr. Speedy

miamigo
Berichten: 132
Lid geworden op: 24 mei 2009, 15:01
Locatie: twente

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door miamigo »

hallo radio schotland. ik heb jou ontvangen in noorden engeland.dat is schotland haha.jij zat super aan de band. dat mag elke dag wel na 12uur op de 6095 khz.jij bent goed voor jou mede mens haha. ik heb jou ontvangen op een vdo in de vrachtwagen.mvg bennie ;r s)) ;r
telefoon 0651001146 radiomiamigo@hotmail.com

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Boomi »

Ah Scotland, ook de 'zegeningen' van de remote SDR's ontdekt :D

Heel mooi speelgoed, de luisteramatoeters met ontvangstrapporten die kunnen eigenlijk wel inpakken nu.
Eigenlijk moet je SDR's opzoeken met wat meer bandbreedte, want deze plaatjes zijn wel errug smal,
Kan je nog niet goed vergelijken hoe breed en sterk de modulatie is.

Laatste paar jaar gebruik ik een Perseus, die werkt erg mooi, want je krijgt overal precies dezelfde ontvanger voor je kiezen.
En je kan mooi op google maps, met 1 klikje 'springen' van de ene naar de andere remote ontvanger. Perfect voor antenne experimenten.
Maar misschien was een SDR-IQ toch nog weer net wat mooier geweest.

SDR radio werkt wat dat beteft net iets minder vind ik, omdat je de ene keer een behoorlijk professionele RX krijgt en de andere keer een simpel souncard kitje met 3 IC'tjes.

Maar goed, het is ook vaak maar net wat voor antenne er aan de andere kant achter zit, daar ben je dan toch nog weer van afhankelijk.
Bijlagen
Remote.gif
SDR.gif
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Albert R.S.I.
Berichten: 1054
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:00
Locatie: Drentse moerassen
Contacteer:

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Albert R.S.I. »

Erg mooi, zo'n Perseus Boomi. En als je snel van de ene naar de andere ontvanger kunt zappen is ideaal.
Overigens keek ik ook even op de online ontvanger van universiteit Twente maar daar kun je kennelijk geen screenshot van maken. Dan ontbreekt nl. de 'waterval'.
Zal wel iets met het niet kunnen afbeelden van Java hebben te maken?

Bennie ook bedankt...Speedy: bedankt, mooi dat het niet al te breed was.
Wel verbazend, want van Klaus & John (Misti) in de chat kreeg ik te horen dat het veel te breed was.
Stuk minder hoog ingestuurd en toen was het al veel beter. Bij Klaus in ieder geval.
Zit de stekker er wel in?

Dit bericht vernietigd zichzelf binnen 2 dagen

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Boomi »

Albert R.S.I. schreef:Wel verbazend, want van Klaus & John (Misti) in de chat kreeg ik te horen dat het veel te breed was.
Nouhou, daar kan je niet altijd alles van op aan.
Wanneer je audio filtering gebruikt en (via een SDR) gecontroleerd of het signaal ook echt smalbandig is, dan kan het zijn dat het ligt aan de ontvanger aan de andere zijde.
Wanneer daar geen goede of alleen zeer brede filters in zitten, dan kan men b.v wel op 6125 afgestemd zijn, maar dan nog krijgt men signaal van 6105 binnen (ook al loopt dat maar van 6100 tot 6110), dus men klaagt over 'veel te breed'.
Sommige duitse DX'ers hebben daar wel een handje van en daarnaast balen ze volgens mij van sterke stations. Omdat ze dan geen nieuwe (en meestal zwakkere) stations kunnen loggen.
Wanneer ik dan weer eens zo iets lees op de chat of zo, dan kan ik bijna altijd op een Perseus ergens in de buurt daar in Dld, dat zwakke station best wel meekrijgen.
Koop eerst eens beetje redelijk ontvanger voor je gaat lopen klagen denk ik dan op mijn beurt. Maar ja, dat is schoppen tegen het zere been, oei, oei...

Aan de andere kant, wanneer iemand zowiezo al breed zit, dan helpt daar geen enkele ontvanger aan, hoe duur ook.
Maar tegenwoordig zitten de sterkere stations ook niet meer rond de 6300 heb iik het idee, dus is er ook geen probleem.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Willem v K
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 mei 2008, 22:40
Locatie: Friesland

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Willem v K »

Was vandaag in Egmond aan Zee.
Ontvangst was prima op een klein wereldontvangertje met kleine telescoopantenne.
Prima modulatie(nadat je zei dat je de modulatie had aangepast om geen splatter te veroorzaken;
daarvoor heb ik niet geluisterd).
Groeten,
Willem.

satfreakholl
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2010, 14:55
Locatie: Ruurlo

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door satfreakholl »

boomi gebruik jij HDsrd in het voorbeeld
of is het sdrsharp
gr..

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door Boomi »

Ach, ik heb me de materie maar eens een heel klein beetje eigen gemaakt en een eigen (ahum) versie ontwikkeld.
De orginele versie namelijk van SDRsharp die stond me niet helemaal aan, net iets te veel de nadruk op VHF/UHF ontvangst.
Ook kon die, anders dan beschreven, niet overweg met een Perseus en dat kon me ook niet bekoren.
Daarnaast vond ik de bediening K met P en had ik de behoefte om signaalsterkte, stabiliteit, modulatie en nog wat zaken te kunnen bekijken.
Gaat alleen wel weer veel (vrije) tijd in zitten en daar heb ik helaas groot gebrek aan en dat is toch jammer want ik heb nog te veel zaken op mijn verlanglijstje staan.
Real Transmitters glow in the dark

satfreakholl
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2010, 14:55
Locatie: Ruurlo

Re: Ontvangstrapport voor mezelf!!

Bericht door satfreakholl »

ik wel ...

:D ;r
.. on November 5, 2012 at 2:00 pm said:


It showed out (at least for me), the extIO interface for the Perseus SDR didn’t work. I made some changes in the ExtIO and FrmMain modules to get this working.
I don’t know. Maybe one of the official developers is interested in these mods ?
(also included an S-meter and added floor/span, Intensity/contrast controls for the SA and WV).

...

Plaats reactie