1557 kHz

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

1557 kHz

Bericht door orionwest »

Sinds 11 uur krijg ik op 1557 golden oldies mee, en nu, om 12.18 een aankondiging, is NL, maar kan het niet verstaan....Wie is dat ? ;dn
Kan vanwege de netstoring geen rapport geven. De mod. zou veel harder kunnen....
gr. Wout.

galaxygold
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2015, 12:44

Re: 1557 kHz

Bericht door galaxygold »

-
Laatst gewijzigd door galaxygold op 17 mei 2015, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Veld
Ere lid
Berichten: 1179
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:50

Re: 1557 kHz

Bericht door Rob Veld »


polderpiraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2012, 22:32

Re: 1557 kHz

Bericht door polderpiraat »

uhm helpen ???????????

Ben daar nu 4x geweest om deze man te helpen (zender gerepareerd) transistor .
Omdat deze man dacht kan wel met 35 watt op een scanner antenne draaien want antenne is antenne .
Dus de hele eindtrap lag eruit dus weer laten maken .
Toen tweede keer de gerepareerde zender weer terug gegeven en een spoelantenne geplaats (pffffffffffffffffffffff) .
meneer wilde geen mast plaatsen of de antenne mocht niet hoger worden dan 5 meter van de grond !
Dus tja dan maar de spoel antenne op de grond geplaats in zijn tuin !
Ding straalde meteen naar de grond toe .
Maar ja meneer is de baas he zoals hij het wil moet het geschiede !
toen 6 koperebuizen van 5 meter de grond in geslagen met een tussen lengte van 2 meter .
dus 6x 5 is 30 meter met 10 meter tussen ruimte (meneer wilde het op deze manier inplaats van oppervlakte )
antenne 1 op 1 gezet en meneer ging dus draaien .
Meneer kwam net schoorl uit met de zender dus nog steeds niet tevreden pffffffffffffffffffffff
Weekend daarna met zender van mijn zoon daar naartoe gegaan ( 150 watt carier en ruim 500 watt pep) een buizen zender dus .
spoelantene mocht nu wel op dak geplaats worden (HOERAAAAAAAAAAAA)
dat gedaan had ik een probleem met de aarde want die was tever weg van de antenne !
Meneer wilde perse GEEN geld uitgeven voor een goede aarde draad .
dus moest ik me behelpen met zwarte instalatie draad helaas (werk voor geen meter maar ja) .
Dat gedaan en zowaar meneer kwam zelf in zwolle binnen (hoera) .
Maar meneer stoorde op zijn tv en die van de buren !
Hem geprobeerd uit te leggen dat zijn aarde niet goed was en hij dat moest anders aanleggen .
Nee meneer had plots overal verstand van en deed het wel zelf allemaal .
Zou onkosten krijgen van hem (moet ik nog steeds ontvangen zoals benzine geld als mede het tekort wat hij voor de zender moest betalen !
Later belde deze meneer ons op met de mededeling zender was kapot wij waren oplichters ??????????
Later bleek meneer had de zender aangezet en was weggegaan met de zender aan (wie doet nu zoiets) .
lampen zijn rood gaan staan en buren hadden de gehele dag geen tv signaal meer .
Door dit alles is de zender overleden (nu schijnbaar weer gemaakt ofzo)
Diegene die deze man zou willen helpen mag engellen gedult hebben dan en laat hem voor af betalen inplaats van acher af want dan krijg je je geld nooit .
nu beweerd hij bij zijn vele advertentie's dat dit jaar de middengolf wordt vrijgegegeven (bron at) .
Hoe gek kan je het maken dan ?
En als je op de link klik 24 uur 7 dagen per week uitzenden met sponsors zonder vergunning ?
Meneer denkt nog dat radio Veronica op het schip uitzend en nog illegaal zit helaas .
deze meneer is in de jaren 60 a 70 stil blijven staan met verders leven helaas .
wens deze meneer het allerbeste toe maar ik help hem never meer namelijk !

Gebruikersavatar
Blaupunkt
Berichten: 367
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:02

Re: 1557 kHz

Bericht door Blaupunkt »

Raare jongens die piraten :v

galaxygold
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2015, 12:44

Re: 1557 kHz

Bericht door galaxygold »

.
Laatst gewijzigd door galaxygold op 17 mei 2015, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

pepi&cokie
Berichten: 3279
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:35

Re: 1557 kHz

Bericht door pepi&cokie »

Blaupunkt schreef:Raare jongens die piraten :v
Nouw, heeft die man in de 50's dan geen NRG diploma gehaald soms :v .

Denk dat ie soms zelf op AT "ALLY PALLY" van de RSGB kwam ;) .

C ...........

Rob Veld
Ere lid
Berichten: 1179
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:50

Re: 1557 kHz

Bericht door Rob Veld »

Geen beste berichten dus.

Rob V.

polderpiraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2012, 22:32

Re: 1557 kHz

Bericht door polderpiraat »

Kijk het probleem bij deze meneer is dat hij denkt dat zenders 24 uur 7 dagen per week aan kunnen blijven staan zonder enige toezicht helaas .
dit zal niemand lukken vrees ik (ook niet de techneuten onder ons ) .
begrijpt best zijn droom en wat hij wil .
maar deze droom zal altijd voor deze man een droom blijven helaas .
of hij moet miljoenen willen gaan investeren .
ik vraag mij ook heel eerlijk terdege af is deze man wel te helpen of kan hij beter met deze hobby stoppen ?
hij koopt zenders op en wil ze met winst weer doorverkopen .
dit zou best kunnen als je weet waar je over praat .
ik heb de beste man ook uitgelegd doe eens een curus en ga je verdiepen in zenders en elektronica .
deze man heeft genoeg kennis denk ik (daar hij een boek zelf heeft geschreven) .
zou een cursus niet verkeerd voor hem wezen .
dan weet hij waar hij over praat en begrijpt wat jij hem duidelijk zou willen maken .
zolang dat er niet is zal deze man blijven aan rotzooien totdat de buren het zat zijn en gaan bellen vrees ik .
de buurt amateurs zullen van dit soort mensen helaas de dupe gaan worden vrees ik .

pepi&cokie
Berichten: 3279
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:35

Re: 1557 kHz

Bericht door pepi&cokie »

Beste Polderman, die man is zo gek nog niet (weet wat ie kan) hij stond eind 70's in Londen op Ally Pally met z'n bouwsels ( weet dat ie ook familie is van Mr Klaven B van de ....NCRV radio).

Een ding weet ik zeker, hoe ouder hoe meer ze in je achterwerk schoppen...............

C ............

Plaats reactie