bar en boos

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

bar en boos

Bericht door Boomi »

't is 'bar en boos' ;) op de 180.
Hoor alleen maar Balkan's, zeker 4 stuks met signalen tot 9+20 of een enkele keer zelfs meer.
1620, 1663, 1670 en 1724 en wat zwakkere daar tussen door.
D'r wordt zelfs engelstalige muziek gedraaid door het station op 1620
Kan alleen van zijn 'gepreek' niks volgen. :v
Bijlagen
Greeks.jpg
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: bar en boos

Bericht door Boomi »

Verdorie, hij haalt nu zelfs 9+30 in de pieken.
En draait 'one way ticket' van Boney M.
Haha, het moet niet gekker worden.
(1602 haalt hier met moeite 9+15).

Wie een ID hoort of er verder soep van kan maken, was eigenlijk wel benieuwd.
Real Transmitters glow in the dark

Fetje
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 sep 2014, 21:34

Re: bar en boos

Bericht door Fetje »

Sinds er voor een paar tientjes RTL dongels verkocht worden waarop pos. en neg. modulatie pieken te zien zijn, deugen er op eens diverse zenders niet meer, of zijn zelfs onverstaanbaar geworden.
De techniek staat voor niets toch. pi)

Gebruikersavatar
sluwe vos radio
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jul 2006, 21:43

Re: bar en boos

Bericht door sluwe vos radio »

Ik zat gisteravond eerst naar een station te luisteren op 1640 maar deze werd steeds gestoord door andere amateurs waardoor ik besloot af te stemmen op 1620. Dit station draaide inderdaad mooie Engelse muziek! Ik zat nog te denken zal ik er een opname van maken maar het is bij een gedachte gebleven.
Ik denk iets verstaan te hebben van 'radio Devil' maar het zou ook zo iets anders geweest kunnen zijn, ik kon niet veel van de spraak maken.
Des te stiller je bent, des te meer je hoort Afbeelding

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: bar en boos

Bericht door Thee »

Was dat de blauwe koe niet?
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: bar en boos

Bericht door Boomi »

Fetje schreef:deugen er op eens diverse zenders niet meer, of zijn zelfs onverstaanbaar geworden.
Haha, okee, je doelt denk ik op http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=26005
Ik heb niks over goed of niet goed gezegd.
Want ik wist niet of dit misschien juist de bedoeling was.
oa de BBC heeft jaren geexperimenteerd met carrier control tijdens modulatie.
Uiteindelijk waren de meningen verdeeld, de een vond dat het carrier vermogen omlaag moest.
De ander vond dat het carrier vermogen juist omhoog moest. Wie het weet mag het zeggen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_carrier_control
sluwe vos radio schreef:waardoor ik besloot af te stemmen op 1620. Dit station draaide inderdaad mooie Engelse muziek!
Ja, klopt, Sluwe, heb d'r ook een hele tijd naar zitten luisteren.
Wel jammer dat ze niet af en toe een beetje engels proberen.
Dan kan je d'r nog net wat meer van volgen.
Mijn Grieks en Croaats, of wat dan ook is nul komma nul.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: bar en boos

Bericht door HendrikJan »

Waren idd erg sterk, die op 1620 tot boven in Zweden aan toe.

Gebruikersavatar
De tuinman
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:28
Locatie: NO Veluwe

Re: bar en boos

Bericht door De tuinman »

Ik zat heel toevallig ook op 1620 te luisteren, het leek idd op "radio Devil" :e
Hierbij een opname. t)
Gr. Henk
20170424_radio devil_1620kHz.mp3
(287.63 KiB) 587 keer gedownload

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: bar en boos

Bericht door HendrikJan »

Mooie opname, Henk. t)
Vanavond hoorde ik ook weer een paar stations uit die omgeving, maar dat was eigenlijk vrij plotseling gebeurd, kennelijk snel veranderende condities.

Fetje
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 sep 2014, 21:34

Re: bar en boos

Bericht door Fetje »

Ohhhh.. Nee, maar dan is alles ok..
Werd opgebeld door iemand, vandaar.
Luister niet elke dag, dus hoor ook niet alles, ben met andere dingen bezig, vandaar.

Ben de 1000+ Watt "LDMOS Fet" ontwerpen zo hier en daar te zien en te koop op het internet eens wat nader aan het bekijken.
Kom daar nader op terug in een nieuw Topic, want heb daar toch wat "Rare" ontwerpen gezien, en wellicht zijn er hier op dit forum lieden die daar een andere visie op hebben.
leuk toch.. pi)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: bar en boos

Bericht door Boomi »

Wat ik er nog van weet, en ook nu lees, is dat niemand er echt kapot van was.
Behalve dan dat het stroomkosten (en dus geld ;) ) bespaarde door minder draaggolf.
De carrier wordt, als in een compressor, 'op de maat/volume van de muziek' bijgeregeld.
Haha, met alle ellende van dien wat betreft attack en decay. De audio mensen weten wat ik bedoel.
De modulatie kromme (de welbekende driehoek) moet lineair blijven, anders vervormt 't. Zal volgende keer eens wat beter kijken.
With both methods, the main disadvantage is marginal loss of coverage, comparable to running slightly less power. Also in lower signal strength parts of the coverage area, a station using Dynamic Carrier Control may be more likely to be skipped on digital-tuned radios during seek/scan tuning.
Vertaald: Minder bereik, vergeleken bij ouderwets beetje minder draaggolf maken.
En de kans dat men (in geval van radio's met automatische tuning) over het station heen 'stapt'.

Hoewel super interessant, dwalen we beetje af, het ging over de Grieken met hun dikke powerrrr. :u
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Radio Utopia
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jun 2006, 12:47
Locatie: Oost-Nederland

Re: bar en boos

Bericht door Radio Utopia »

Ga er maar van uit dat onze signalen ook wel "vervelend" te ontvangen zijn bij die gasten ;) ;)
Radio Utopia is geen utopie

Rob Veld
Ere lid
Berichten: 1179
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:50

Re: bar en boos

Bericht door Rob Veld »

Boomi schreef:Wat ik er nog van weet, en ook nu lees, is dat niemand er echt kapot van was.
Behalve dan dat het stroomkosten (en dus geld ;) ) bespaarde door minder draaggolf.
De carrier wordt, als in een compressor, 'op de maat/volume van de muziek' bijgeregeld.
Haha, met alle ellende van dien wat betreft attack en decay. De audio mensen weten wat ik bedoel.
De modulatie kromme (de welbekende driehoek) moet lineair blijven, anders vervormt 't. Zal volgende keer eens wat beter kijken.
With both methods, the main disadvantage is marginal loss of coverage, comparable to running slightly less power. Also in lower signal strength parts of the coverage area, a station using Dynamic Carrier Control may be more likely to be skipped on digital-tuned radios during seek/scan tuning.
Vertaald: Minder bereik, vergeleken bij ouderwets beetje minder draaggolf maken.
En de kans dat men (in geval van radio's met automatische tuning) over het station heen 'stapt'.

Hoewel super interessant, dwalen we beetje af, het ging over de Grieken met hun dikke powerrrr. :u
Die uitspraak die je daar citeert Boomi, betwijfel ik, mijn ervaring is eerder het tegendeel.
Om DCC goed te laten werken heb je inderdaad nogal wat nodig. Veel voorwaarden en lastig in te stellen dus. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Doherty.

Rob V.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: bar en boos

Bericht door Boomi »

Zou kunnen Rob, het citaat kwam van Wikipedia, heb het zelf nog niet echt geprobeerd.

Haha, het intrigeert me nu wel, op zich hoeft eea niet ingewikkeld zijn om te maken bedenk ik me net.
Heb hier nog een eindtrap liggen met naast anode modulatie een aparte seriemodulatie en instelling op/van schermrooster.
Modulatie ff gelijkrichten, 'levelen' via een RC netwerkje en even bij aan de ingang seriemodulator knopen.
Wie weet, wanneer ik me echt begin te vervelen...
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: bar en boos

Bericht door HendrikJan »

Radio Utopia schreef:Ga er maar van uit dat onze signalen ook wel "vervelend" te ontvangen zijn bij die gasten ;) ;)
Uiteraard, diverse Nederlandse piraten hebben wel eens met Balkan stations gerapport.

Plaats reactie