AM-Forum op sterven na dood ?

Het laatste nieuws uit Radioland

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

Nou, ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar het AM-Forum is (vind ik) niet meer wat het geweest is.
Vroeger werden er interessante projecten, schema's, zenders, antennes of andere activiteiten besproken.
Het gaat nu alleen nog maar over welk 'legaal' AM station waar te horen is.
Dat was in het begin leuk, maar begint nu meer dan een beetje te vervelen.
De pi) zijn hierdoor allemaal naar de chat, whatsapp en FB overgestapt.
Wel jammer, want iets opzoeken (en kennis uitwisselen/bewaren) is daar zo goed als onmogelijk.

Ach, wanneer 'onze' generatie de ogen dicht doet, is het AM piraten gebeuren definitief ten einde.
Daar hoeft het AT geen moeite voor te doen, ze moeten hooguit wat geduld hebben...
Real Transmitters glow in the dark

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Pacman »

Boomi schreef:Nou, ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar het AM-Forum is (vind ik) niet meer wat het geweest is.
Vroeger werden er interessante projecten, schema's, zenders, antennes of andere activiteiten besproken.
Het gaat nu alleen nog maar over welk 'legaal' AM station waar te horen is.
Dat was in het begin leuk, maar begint nu meer dan een beetje te vervelen.
De pi) zijn hierdoor allemaal naar de chat, whatsapp en FB overgestapt.
Wel jammer, want iets opzoeken (en kennis uitwisselen/bewaren) is daar zo goed als onmogelijk.

Ach, wanneer 'onze' generatie de ogen dicht doet, is het AM piraten gebeuren definitief ten einde.
Daar hoeft het AT geen moeite voor te doen, ze moeten hooguit wat geduld hebben...
Helemaal met je eens Boomi!
Soms denk ik wel dat het AM Forum = Het Pacman Forum.
Ik betrap me er op dat ik wel heel vaak iets plaats...
Misschien wel té vaak?

Met een groet,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

Boomi schreef: De pi) zijn hierdoor allemaal naar de chat, whatsapp en FB overgestapt.
Wel jammer, want iets opzoeken (en kennis uitwisselen/bewaren) is daar zo goed als onmogelijk.
Het verval was al voor de legalen bezig, het werd alleen (even) vertraagt met de komst van deze groep :D
Maar geheim moet het blijven, daarom gaan we in een besloten FB groep zitten, wel met naam en toenaam natuurlijk.
En Mark Zukkelberg maar lachen, want het is zo gemakkelijk delen op FB plaatjes praatjes.
En voor alles is een tijd, nu is het tijd voor vervlakking op FB en ontvangst praatjes op een chat.
Zie je ook met andere forum gebeuren, het wordt stil want men gaat naar FB.
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
Zeewolf
Berichten: 551
Lid geworden op: 29 jun 2010, 19:26

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Zeewolf »

Ik was er al bang voor dat het bericht zou komen....
Op andere Forums hetzelfde. Ik heb nog geen Facebook en ben dus niet overgestapt.
Maar als ik in de buurt op de middengolf en kortegolf luister kom in nog erg veel AM pi) tegen. (Gelukkig!)
Kijk elke dag wel op het AM forum maar vind de berichten over de legalen ook minder. Ik luister er niet na.
Op de luisterkampen in het buitenland hoor je dan 3 of 4 zenders door elkaar. Valt niet naar te luisteren. :(

Zelf ben ik erg bezig met de modulatie, filters en antennes.
We hebben hier in het dorp regelmatig een praatavond die veel bezocht wordt door pi) en daar haal ik nu mijn info weg.
Zit wel een heleboel kennis onder de "oudere" generatie.
Maar ik hoop dat het AM forum niet verdwijnt.....

Herman.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

Ja, idd is het gelukkig zo met alle fora. FB is nu erg populair. Er is op de achtergrond al de vraag gesteld, gaan we hier mee door? Voorlopig nog wel even; en zien het nog even aan.
Weet niet hoe het anderen vergaat; maar ik zit nog vaak in mijn hobbykamer en dan denk ik wat zal ik nu eens doen. Veel ideeën en spullen ook nog wel, maar ik heb er gewoon geen Puf voor.

Toch lukt het soms nog iets te maken, zelfs zonder buizen ;)
20180520_200214.jpg
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

webmaster schreef:Er is op de achtergrond al de vraag gesteld, gaan we hier mee door?
Oww, dat bedoelde ik er niet mee te zeggen hoor.
Ben allang blij dat er nog mensen zijn die de moeite nemen zoiets in de lucht te houden.
Nou ja, en wanneer er even niets te melden is, dan is er gewoon ff niets te melden.

Ach ja, ik zie daar een DDS, nu probeer ik al tijdje (met zo af en toe uurtje in de week)
een (instelbaar) tegenfase blokgolf met instelbare dutycycle uit een K met P DDS op te wekken.
Ik denk dat flans ik ff snel in elkaar, maar dat viel toch wat tegen ;-)
Voorlopig nog ff op experimenteer board.
Bijlagen
IMG_20180520_202426.jpg
Laatst gewijzigd door Boomi op 20 mei 2018, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Real Transmitters glow in the dark

LuisterVinkje
Berichten: 314
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:49
Locatie: Kampen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door LuisterVinkje »

Ook al is hier behoorlijk "stiller " geworden desondanks vertoef ik hier dagelijks mede omdat hier veel naslagwerk en diverse ervaringen op allerlei gebied is te vinden. Interesse en luisteren naar de legalen doe ik nauwelijks want op een enkeling na klinken ze weinig vernieuwend, maar ze zijn nu eenmaal midden-golfers en als Pacman daar over bericht heb ik er geen probleem mee.

Heb geen faceboek het is een te vluchtig medium die tevens tijd kost welke ik liever aan de hobby besteed.

Vr gr
Jan

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Nora »

Onder een andere naam was ik vanaf 2007 actief op dit forum.
Met enige weemoed denk ik terug aan de begin jaren, waarin het forum bol stond van hobby gepruts.
Het ene na het ander schema en uitleg over de bouw, van bijvoorbeeld Vaas, Jack Donio, de Meteoor, Saturnus en vele andere vonden hun weg bijna dagelijks naar het forum.
Over de vraag hoe groot een lekweerstand moest zijn, en dubbele afknijpspanning bijvoorbeeld werd flink gediscussieerd. Het forum leefde.
Die tijd ligt helaas al lang achter ons.
Veel van de eerste forum leden zijn afgehaakt, en zelfbouw is schijnbaar gestorven.

Ik kijk af en toe nog wel even. Kan het nog niet laten ;)
Maar ik ben bang dat het forum uit de hoogtij dagen niet terug komt.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

@Boomi; Dat je dat niet bedoelde snap ik, maar idd als de animo zo laag is dan vraag je je toch af wat beter is.
Het koste mij wel een hlave dag om uit te zoeken wat een K. met P. DDS is :D Na je bericht op FB nog eens gelezen te hebben viel het kwartje. Ja, standaard DDS. Wat is standaard. Misschien moet je eens kijken naar iets met een AD9833 chipje. Deze geeft drie golfvormen; en is volledig programmeerbaar. Uitgangs signaal is niet zo hoog, maar dat is volgens mij goed te versterken.

@Zeewolf; voorlopig blijft het AM-Forum dus draaien. Er ligt al enkele jaren een update op de plank maar het komt er maar niet van. Wie weet deze zomer ;)
@Nora; Ben bang dat die tijd niet terug komt.
@Thee en luistervinkje; zo is het maar net.
Webmaster am-forum.

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Pacman »

webmaster schreef:
Weet niet hoe het anderen vergaat; maar ik zit nog vaak in mijn hobbykamer en dan denk ik wat zal ik nu eens doen. Veel ideeën en spullen ook nog wel, maar ik heb er gewoon geen Puf voor.
Zo gaat het hier ook Webmaster!!! :D

Maar de soldeerbout staat vaker aan.
Ik kreeg onlangs een schema: Kristal/PLL/DDS - EF 184 - EL 84
Tot mijn grote verbazing 'sloegen' direct een paar zeer oude mg kristallen aan!
Zelfs een hele oude van de 1350 khz, één die ik ooit gebruikte in de BC 610 zender.
Waarmee ik o.a. op een zondagmiddag een qso met De Blauwe Buldog had op die freq.
Och velen zullen het wel niet meer weten, De Vakantieman gebruikte die freq. toen regelmatig.....

Een paar dagen geleden hoorde ik mg-ers rapporten (o.a. Spanningzoeker & Barones!).
En afgelopen nacht hoorde ik o.a. De Kristal en Monte Carlo...
Ja dan leef ik weer helemaal op!!


Groet,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

piloot
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2017, 08:36

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door piloot »

denk niet dat fbook er wat mee te maken heeft, denk eerder afgunst en die ruzie. heb zelf ook projecten genoeg om hier te plaatsen maar ik kijk wel uit.

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

Als de webmaster al vragen stelt op FB, en niet op zijn eigen forum.......... tja.
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

Thee schreef:Als de webmaster al vragen stelt op FB, en niet op zijn eigen forum.......... tja.
Kan me niet indenken dat ik op FB vragen heb gesteld, en zeken niet over de hobby! Dan moet je mij dat toch even aantonen.
piloot schreef:denk niet dat fbook er wat mee te maken heeft, denk eerder afgunst en die ruzie. heb zelf ook projecten genoeg om hier te plaatsen maar ik kijk wel uit.
Nou volgens mij wel hoor. Kijk maar eens op FB. Wat je eerder op het internet zag, zie je nu op FB. Allemaal Groepen (Fora) over van alles en nog wat.
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

Pacman schreef:Zo gaat het hier ook Webmaster!!! :D
Kijk aan; gelukkig maar. Dacht even dat het alleen aan mij lag. Helaas is de ontvangst hier op de middengolf bar en boos; heel veel storing van.....
Ja ook ik knutsel wel eens zo iets in elkaar met een paar kleine buisjes. Daar waar het vroeger mee begon; blijft leuk. Als je dan een optater krijgt kun je nog lachen ;)
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
saturnus
Berichten: 2864
Lid geworden op: 27 mei 2006, 21:12
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door saturnus »

Ik kijk hier nog dagelijks maar van knutselen komt hier ook bar weinig meer.
En op een gegeven moment is alles wel zon beetje gezegd of gedaan heb ik het idee.
De meeste problemen zijn helemaal geen problemen, maar slechts een kwestie van een houding ten opzichte van een bepaalde omstandigheid.

Wayne Dyer

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

webmaster schreef: Na je bericht op FB nog eens gelezen te hebben viel het kwartje.
Dit zag ik staan :D Dus denk dat er ook iets aan vooraf is gegaan?
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Rob Veld
Ere lid
Berichten: 1179
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:50

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Rob Veld »

Maar je kunt het ook anders bekijken. Er staat een schat aan informatie op dit forum! Dus voor degenen die iets zoeken ............ als je het dan kunt bouwen zonder problemen zal de reactie nihil zijn. Werkt het niet naar verwachting zie je nog wel eens een discussie ontstaan.
Anderzijds .............. hoe vaak is al niet de vraag gesteld: Ik wil een "spoelantenne" bouwen maar .............. Dat terwijl het forum daar vol mee staat. Kwestie van zoeken. Ik kan me zo voorstellen dat iemand dan denkt: "Nee he, niet weer een topic over de spoelantenne".

Rob V.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

Ow Thee, haha. Nee was niet van mij. Had het alleen gelezen. Nee, FB is mooi om de kinderen te volgen; zo blijf ik op de hoogte. Ben er zelf niet echt actief met schrijven.
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door webmaster »

@Rob, das waar. Tja de spoelantenne. Daar zijn diverse soorten van, en die gooien ze ook nog wel eens door elkaar, helemaal als de vraagsteller niet weet over welke soort er gesproken wordt; is mijn idee.
Webmaster am-forum.

Bluesky
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:39
Locatie: Achterhoeksebergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Bluesky »

Alles is overgegaan naar watssapp p)

Met 245 gebruikers al mooie groep

De mensen willen meer privacy Aangezien er hier heel veel nieuwsgierige mensen tussen zitten

Die vaak alleen maar lezen Kijk maar eens naar het aantal gelezen vragen is hoger dan de antwoorden ;e

Mvg

Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 750
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:03
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Herman »

Techniek wordt niet over gepraat in die zogenaamde app groep(en)this allemaal t zelfde gehannes en ongein ,maar ja ......

Gebruikersavatar
Albert R.S.I.
Berichten: 1054
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:00
Locatie: Drentse moerassen
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Albert R.S.I. »

Och, ik kijk ook nog dagelijks hier op het forum hoor.
Of er nog nieuws is, ontvangst rapporten, Pacman's rubrieken, zelfs 'techniek', al kunnen de echte techneuten hier als Boomi, Thee, en heel veel anderen dat wat mij betreft net zo goed in het Chinees doen, dan begrijp ik er vaak net zoveel van. :L

Er zijn inderdaad ook veel groepen op FB tegenwoordig. Zie ik gewoon als een aardige aanvulling.
En dan heb je whats app nog. Maar dat zijn overwegend ontvangstrapporten. Zijn er ondertussen ook al veel van, en allemaal hetzelfde.

Albert R.S.I.
Zit de stekker er wel in?

Dit bericht vernietigd zichzelf binnen 2 dagen

jan W
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 jul 2006, 23:53
Locatie: plaggenhut, drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door jan W »

even mijn 2 cents,
App groepen is vaak alleen maar ongein, ik heb ze er uit gegooid, geen zin om al die rommel te filteren en tijd daaraan te verspillen. :e
Facebook heb ik voor mijn "normale vrienden en kennissen om daar mee op de hoogte te blijven" maar de postings van allemaal word ook steeds minder, de opbouw van Facebook word steeds meer bepaald door algoritmes die bepalen wat we moeten gaan zien, in plaats van een logische opbouw, facebook vind ik ook lastig te doorzoeken, daarnaast alles van facebook en andere Apps word aan elkaar geknoopt zodat ze bijna alles van je weten zonder dat je daar invloed op hebt ;ce
We hebben er misschien nog geen last van, maar er lopen een aantal gekken rond op deze wereld en als die aan de macht komen of info tegen je willen gaan gebruiken :r , die wil je dat niet zo in het handje geven, bv een reis naar de USA die niet door kan gaan of erger daar de bak in, De meeste servers staan in USA, laat mij dan maar zoveel mogelijk anoniem er zijn maar een paar mensen die weten wat ik prive uitvreet en dat wil graag zo houden pi)

Het grote voordeel van dit forum, het is lekker overzichtelijk en gemakkelijk te doorzoeken en trollen worden er snel tussen uit gehaald la) ;e
Bovendien de ledenlijst staat nu op 1240 ;r , het is vaak maar een handje vol dat reageert en de rest zit rustig de info tot zich te nemen :L
real radio's glow in the dark

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

Natuurlijk wordt er geknutseld, helaas geen buizen spul.
Maar met ferriet voor de in en uitkoppeling, en om symmetrie in een eindtrap zien te krijgen.
Het viel me al op dat ferriet warm wordt, dat hoort in mijn beleving niet.
En is nu ook niet meer zo :D
AM is veel moeilijker dan gedacht.
DSCF3244.JPG
Dit is zo een fase :D
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

saturnus schreef:En op een gegeven moment is alles wel zon beetje gezegd of gedaan heb ik het idee.
haha ja, dat soort momenten heb/had ik ook geregeld.
Maar toch zijn er ook wel weer nieuwe 'gebieden' waar je (of in elk geval ik dan) mijn frustraties op los kan laten ;-)
Op moment heeft Mosfet gebeuren even de aandacht. Maar op super laag pitje ivm mooie weer en te veel werkzaamheden in/om de keet.
Real Transmitters glow in the dark

elko hgv
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:33
Locatie: gem De Wolden

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door elko hgv »

Afbeelding
Geknutseld wordt er wel zeker!
Nieuwe PWM ..Home made
300000Km/sec das best snel.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door RadioRob »

Hallo allemaal,

Zoals gezegd ik zie het ook overal en ook op andere forums, de mensen raken verzadigt!
Is niet zo leuk maar daar doen we niets aan.
en naar mijn idee komt het ook door de condities op de band,
ik weet er nog niet eens zo veel van af maar mij is wijs gemaakt dat die condities nog wel even weg blijven.
(ik dacht eerst zal wel meevallen toch!? Maar het is naar mijn gevoel goed te merken!)
Heb ik het mis? Nogmaals zo lijkt het voor mij.
Dus logies dat er hier dan NOG minder te melden valt toch?
En ja verzadiging mensen willen steeds weer iets nieuws iets anders mooier sneller makelijker….

Ik zelf eerlijk is eerlijk ben nu wat meer met 3D printen bezig.
en wie weet verschuiven we zo allemaal wel, andere bezigheden andere dingetjes hobby’s…

MAAR toch luister ik tussendoor nog wel even of er iemand…..
En solderen doen we steeds toch ook nog wel hoor!
Over gaat het bij mij niet!

Dit zijn mijn gedachtes er over.
Ik wens iedereen veel plezier in wat hij doet,
maak LOL ik wens je er veel succes mee!
t)
VrGr Rob. h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
radio centraal
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2012, 08:58
Locatie: Terschelling

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door radio centraal »

Ook ik zie het hier gebeuren, net als op andere forum,s. Ik heb zelf geen Facebook (ik noem het openbaar toilet ,maar dat is persoonlijk)
Maar iedereen gaat ook met de moderne wereld mee,en doen mee aan deze hype.Ik geniet nog vaak van dit forum elke dag.
Misschien met z,n allen een nieuw leven in blazen?Ik vind het top dat het forum nog steeds word behouden. ;r ;r

Gebruikersavatar
rebel am
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:53

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door rebel am »

En ik zie er ook bijna elke dag naar , mooi door gaan t)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

Denk dat het ook komt door het LPAM gebeuren.
Daar heeft de gemiddelde piraat geen boodschap aan.
Vroeger ging het ook meer over techniek en wat men zoal gebouwd had.
Nu alleen nog maar welke LPAM waar (niet) te ontvangen is.
Geen wonder dat alle piraten (en luisteramateurs) naar Facebook gaan.
Jammer...
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Misti Radio
Berichten: 616
Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:13
Locatie: Drentse heidevelden

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Misti Radio »

Je hebt gelijk Boomi. Het was ooit een genot om de topic's op het Am-Forum te volgen alle dagen. Sinds het LPAM gebeuren is er voor veel piraten niets meer aan. Ik gun die heren [80% of meer], was ooit ook eens piraat hun nieuwe hobby natuurlijk, maar of dat nu ten koste moet gaan van het ooit zo mooie AM-Forum, betwijfel ik. Jammer, jammer.

Misti-Radio
John

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

Boomi schreef:Denk dat het ook komt door het LPAM gebeuren.
Daar heeft de gemiddelde piraat geen boodschap aan.
Jammer als dit zo is, dacht oprecht dat wij met zijn allen met AM bezig zijn.
Als of de een meer is dan de ander?
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

Thee schreef:Als of de een meer is dan de ander?
Zou het je niet durven zeggen, mij persoonlijk maakt het niet uit.
Was alleen een observatie van de laatste tijd.
Reacties/berichten van piraten zie ik niet meer.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door gringo »

er zijn diverse reden Boomi. maar zeer zeker is dat het hele LPAM gebeuren het forum heeft overspoelt
techniek was ineens niet meer nodig. het is een lucratieve business geworden
de echte piet piraat is afgehaakt en gaat net als vroeger weer zn eigen gang.
wat niet weet wat niet deert ;e
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

LuisterVinkje
Berichten: 314
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:49
Locatie: Kampen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door LuisterVinkje »

Is dat vele technische aspecten al vele malen zijn besproken en dat het AM forum nu meer een archief is waar je heel wat kennis kan uit halen, verder heb je steeds meer "stekker amateurs" die nauwelijks weten hoe een soldeerbout eruit ziet en geen interesse hebben in techniek , dat het LPAM een oorzaak is dat is maar ten dele, maar kan me voorstellen dat de 180m piraat zich afzijdig houd van de LPAM'ers die opeens de "waarheid "in pacht menen te hebben maar ondertussen het niet zo nauw nemen met de vergunningsvoorwaarden.
Ondanks dat ik geen facebook of dergelijke bezit denk ik dat dit soort snelle media wel de grootste oorzaak is dat er minder te beleven is op dit forum.
Verder zijn er best veel leden die niet reageren op een onderwerp omdat ze niet willen afgaan in een discussie of dat een bepaalde mening "verkeerd" word opgevat.

Maar hoe het ook zij, voor mij mag dit forum blijven bestaan kom er dagelijks en hoop het nog lang te kunnen doen.

Vr gr
Jan

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Thee »

gringo schreef:er zijn diverse reden Boomi. maar zeer zeker is dat het hele LPAM gebeuren het forum heeft overspoelt
techniek was ineens niet meer nodig. het is een lucratieve business geworden
de echte piet piraat is afgehaakt en gaat net als vroeger weer zn eigen gang.
wat niet weet wat niet deert ;e
De meeste LPAM ers zijn piraten, waren ze vroeger en nu ook. :L
Maar je hebt geen vergunning?
Dus de boot gemist?
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
babylona
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 feb 2009, 22:01
Locatie: Musselkanaal
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door babylona »

LuisterVinkje schreef: Verder zijn er best veel leden die niet reageren op een onderwerp omdat ze niet willen afgaan in een discussie of dat een bepaalde mening "verkeerd" word opgevat.
Denk dat je hier de spijker op de kop slaat!


Daarom doen de ontvangst rapporten op de forum het wel goed, daar valt namelijk niet over te discussiëren hoe het binnen komt :-) Hiervoor is dit nog steeds een mooie Medium.
Radio Babylona - Musselkanaal

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

LuisterVinkje schreef: Verder zijn er best veel leden die niet reageren op een onderwerp omdat ze niet willen afgaan in een discussie of dat een bepaalde mening "verkeerd" word opgevat.
Ja, dat zou heel goed kunnen, en daar ben ik zelf natuurlijk ook schuld aan... :v

En inderdaad, het meeste technische of wat er zoal gebouwd/gemaakt is zal onderhand al wel verteld zijn.

Voor de meer snelle berichtgeving werkt Facebook natuurlijk beter dan.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door gringo »

babylona schreef:
LuisterVinkje schreef: Verder zijn er best veel leden die niet reageren op een onderwerp omdat ze niet willen afgaan in een discussie of dat een bepaalde mening "verkeerd" word opgevat.
Denk dat je hier de spijker op de kop slaat!


Daarom doen de ontvangst rapporten op de forum het wel goed, daar valt namelijk niet over te discussiëren hoe het binnen komt :-) Hiervoor is dit nog steeds een mooie Medium.
goed gezegd t)
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door RadioRob »

p)
Ik geloof ook niet dat LPAM de schuld is van het afnemen hier op het forum!

En inderdaad die Luistervinkje schrijft de spijker op zijn kop………???
Ik kom nog wel eens in een elektronica winkeltje en *ALS* er een klant is,
Dan is het net als ik al een ouder persoon(ik denk zal niet zeggen een ouwe lul ;) )
De jeugd weet niet of nauwelijks wat knutselen is ( een LTS wat was dat ookweer? )
En ik hou het toch ook nogmaals op condities en verzadiging –
Mensen willen steeds iets anders iets nieuws ander speelgoed.
( zelf ben ik ook wel zo! )
MAAR!!! Ik hoop wel dat de condities weer beter gaan worden en dat we gewoon –
Nog een keer een herhaling krijgen van de lol die we gehad hebben.
Het forum zal dan denk ik ook wel weer meeliften op die piek.

Los van dit alles,
Wat er ook gebeurd het Forum moet blijven draaien vind ik!

Vriendelijke groeten allemaal van hier! h)
Rob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

zwarte adelaar
Berichten: 468
Lid geworden op: 20 dec 2012, 20:33

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door zwarte adelaar »

ik denk wel dat het van de legale am stations komt en dat veel ham amateurs zich er mee bemoeien en veel afgunst
altijd was er wel iets niet goed of gejammer ik denk dus ook dat veel van jullie niet deugen en dit forum zelf om zeep hebben geholpen

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door gringo »

zwarte adelaar schreef:ik denk wel dat het van de legale am stations komt en dat veel ham amateurs zich er mee bemoeien en veel afgunst
altijd was er wel iets niet goed of gejammer ik denk dus ook dat veel van jullie niet deugen en dit forum zelf om zeep hebben geholpen
auwww ;r
je bent nog niets veranderd calipso
maar je zet wel het mes op de juiste plaats.
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Gebruikersavatar
807
Berichten: 528
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:16

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door 807 »

Je moet je er gewoon niets van aantrekken.
wat is er tegenwoordig mis mee om met een enkele 807 of VT kist te werken met een stuk draad eraan? Nee je moet een audio filter gebruiken anders bega je een ernstige overtreding, verticaal werken anders kom je je straat niet uit, geen PLL??? ben je gek geworden je zit zo niet goed op frequentie volgens het raster en je hebt fm op je draaggolf en je zwabbert alleskanten op.
wat maakt het uit hoe en met wat van zender je aan de band zit, als je maar plezier hebt in wat je doet.
Legaal (LP)AM: Ik vindt dit de grootste onzin aller tijden en een mooie melkkoe voor de overheid. Ik luister liever naar een piraat die zelf zijn plaatjes draaid dan naar een computer die het automatisch bepaald en alleen maar non-stop bezig is.
Ik luuster gaerne noar een mooie Polka en oale schlagers

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door westcoast »

zwarte adelaar schreef:ik denk wel dat het van de legale am stations komt en dat veel ham amateurs zich er mee bemoeien en veel afgunst
altijd was er wel iets niet goed of gejammer ik denk dus ook dat veel van jullie niet deugen en dit forum zelf om zeep hebben geholpen

En Jij bent zelf zeker Roomser als de Paus , Jan :D

Ik denk dat LPAM er niets mee te maken heeft en HAM amateurs al helemaal niet , die hebben hun eigen forums en media , daarvoor was er al een neerwaartse trend , dat is iets wat je op andere forums ook ziet , neem er ook de vergrijzing bij , de jeugd heeft niets met zenders alleen met smartphones , als wij er niet meer zijn zal ook de AM langzaam uitsterven , dat is de realiteit , mooier kunnen we het niet maken.
ik hou van vrije radio en niet van regels !

Gebruikersavatar
Misti Radio
Berichten: 616
Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:13
Locatie: Drentse heidevelden

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Misti Radio »

@ WESTCOAST,

Dat er al een neerwaartse trend was, ben ik wel met je eens. Wat de vergrijzing en de jeugd betreft ook. Ik ben wel van mening, dat het hele LPAM gebeuren op het ééns zo mooie AM-Forum er geen goed aan heeft gedaan en nog doet. De meeste piraten die alle dagen even naar het AM-Forum gingen kijken, komen er niet meer en schrijven er dan ook niets meer op. Let maar eens op, je ziet steeds dezelfde paar namen die er nog iets opschrijven. Er is er zelfs 1 bij die graag de 100.000 gelezen berichten op 1 topic wil halen. [zit al over de 50.000]

Ik verbaas mij over het feit, dat jij onderaan je bericht schrijft: IK HOU VAN VRIJE RADIO EN NIET VAN REGELS.
Leg me dat eens uit beste man. JIJ !!! mag LEGAAL op een LPAM frequentie uitzenden, waar jij je wel degelijk aan regels moet houden. Je bent ook nog een gelicenseerde amateur, waar jij !!! je ook aan regels moet houden. Hoezo, IK HOU VAN VRIJE RADIO EN NIET VAN REGELS ?????????????
Let wel, ik gun het je allemaal hoor.

Misti-Radio
JOHN

Gebruikersavatar
chico
Berichten: 437
Lid geworden op: 31 dec 2009, 14:04

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door chico »

Forum zo goed als sterven na dood ??
Nee hoor het staat allemaal op een zeer laag pitje, het gaat mij meer om om met techniek bezig te zijn ( voor zo ver ik het begrijpt...., begrijp er nog niets van. De Buizenmannen en buisjes zijn er denk ik niet zo veel meer, jammer dat die techniek heel langzaam ........)
Verder zit ik de laatste tijd in de ontvangst mode maar door de PLC techniek word je het huis uitgejaagd en tja om rond 20:00 tot 23:00 in het bos te gaan zitten... nee
Ok groetes
Bijlagen
DSC_0081.jpg
IMG-20160412-WA0013.jpeg
DSC_0080.jpg
DSC_0015.jpg
DSC_0003.jpg

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door westcoast »

Misti Radio schreef:@ WESTCOAST,

Dat er al een neerwaartse trend was, ben ik wel met je eens. Wat de vergrijzing en de jeugd betreft ook. Ik ben wel van mening, dat het hele LPAM gebeuren op het ééns zo mooie AM-Forum er geen goed aan heeft gedaan en nog doet. De meeste piraten die alle dagen even naar het AM-Forum gingen kijken, komen er niet meer en schrijven er dan ook niets meer op. Let maar eens op, je ziet steeds dezelfde paar namen die er nog iets opschrijven. Er is er zelfs 1 bij die graag de 100.000 gelezen berichten op 1 topic wil halen. [zit al over de 50.000]

Ik verbaas mij over het feit, dat jij onderaan je bericht schrijft: IK HOU VAN VRIJE RADIO EN NIET VAN REGELS.
Leg me dat eens uit beste man. JIJ !!! mag LEGAAL op een LPAM frequentie uitzenden, waar jij je wel degelijk aan regels moet houden. Je bent ook nog een gelicenseerde amateur, waar jij !!! je ook aan regels moet houden. Hoezo, IK HOU VAN VRIJE RADIO EN NIET VAN REGELS ?????????????
Let wel, ik gun het je allemaal hoor.

Misti-Radio
JOHN
Ja , John ,de tekst klopt niet helemaal weer toch laat ik hem staan omdat ik het leuk vind ...
neem maar van mij aan dat ik nog steeds graag naar vrije radio luister en ondanks de legaliteit nog steeds niet van regels houdt en jij weet wel een beetje hoe ik in elkaar steek ! dat de overstap naar de legaliteit uit louter noodzaak geweest is , let wel, ik leen een freq.op MG die eigenlijk van iemand anders is , dit kan als de LPAM houder binnen een straal van 10 km. woont en de opstel locatie bij iemand anders heeft (in dit geval bij mij) is en wat zendamateur lic. betreft ik doe eigenlijk alleen maar af en toe mee in een AM ronde en lokaal en mobiel op 2 mtr. , geen gedoe met contesten etc, ik heb in het verleden veel problemen met de gemeente gehad met de geplaatste antennes dankzij de licentie konden ze wel blijven staan , als piraat had ik dit nooit gered.
De verschuiving van Forums naar andere social media is volgens mij niet alleen hier , maar ook andere forums kampen hiermee , maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat de LPAM''ers de oorzaak zijn van dat het forum minder bezocht zijn , het is notabene een klein onderdeel van het geheel
ik hou van vrije radio en niet van regels !

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

westcoast schreef:vind het te ver gaan om te zeggen dat de LPAM''ers de oorzaak zijn van dat het forum minder bezocht zijn , het is notabene een klein onderdeel van het geheel
Ook dat is waar, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de gemiddelde piraat een beetje afgehaakt heeft.
Met name ook door de veelheid aan LPAM berichten die over je uitgestort werd.
Kan me indenken dat men zich dan minder verbonden voelt dan vroeger.

Ach, en wat dan nog, ook het PA0 gebeuren loopt op zijn eind, wanneer ik het soms zo lees.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door Boomi »

@Chico, ja, lekker bakken en braden man ;-)
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
807
Berichten: 528
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:16

Re: AM-Forum op sterven na dood ?

Bericht door 807 »

" AM-Forum op sterven na dood "

Als het Forum er niet meer is zal je het wel missen.
Deze hobby is voor mij net als een sinus, ik ben zelf lang niet meer actief geweest en zit nu weer eens in de archieven te snuffelen, het zit vol waardevolle informatie wat je elders op het web niet zo snel zal vinden.
Zal binnen kort maar weer eens een draadje spannen, online luisteren op de web sdr is leuk maar is toch anders dan.
Ik luuster gaerne noar een mooie Polka en oale schlagers

Plaats reactie