1640kHz Ontvangen in Japan!

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door RadioRob »

is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door HendrikJan »

Sky is the limit en zelfs dat al niet.....
Ooit wel eens gehoord dat ze de Nederlandse MG zenders 1008 en/of 747 in Nieuw Zeeland konden horen.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door RadioRob »

Ik zou toch een gat in de lucht springen als je zo een rapportje krijgt!
Ik hoop dat de amateur in kwestie ook echt een Nederlander is en dat hij dit vind,
Zou toch hartstikke leuk zijn voor hem.
t)
VrGr Rob
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

shinzou
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2020, 11:44

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door shinzou »

Rob san, Hendrik Jan san, dank je.

We hebben Bluebird in het verleden meerdere keren ontvangen en Barones heeft het in 2011 ontvangen, dus ik denk dat het mogelijk is om je Nederlandse zender zelfs in de middengolf te ontvangen. Ik weet natuurlijk dat het moeilijk is.
In de toekomst zullen we niet alleen naar de middengolf maar ook naar de korte golf luisteren, dus ik zou uw gunst op prijs stellen. :a

Shinzou

Gebruikersavatar
Albert R.S.I.
Berichten: 1054
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:00
Locatie: Drentse moerassen
Contacteer:

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door Albert R.S.I. »

HendrikJan schreef:Sky is the limit en zelfs dat al niet.....
Ooit wel eens gehoord dat ze de Nederlandse MG zenders 1008 en/of 747 in Nieuw Zeeland konden horen.
Ook zouden Radio Veronica en R.N.I. in de jaren 60/70 storing hebben veroorzaakt in Nieuw Zeeland.
(Al kan dat ook fake news 1.0 door de toenmalige RCD zijn geweest. Alles om de piraten in een kwaad daglicht te zetten nietwaar.)
Zit de stekker er wel in?

Dit bericht vernietigd zichzelf binnen 2 dagen

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door HendrikJan »

Albert R.S.I. schreef:
HendrikJan schreef:Sky is the limit en zelfs dat al niet.....
Ooit wel eens gehoord dat ze de Nederlandse MG zenders 1008 en/of 747 in Nieuw Zeeland konden horen.
Ook zouden Radio Veronica en R.N.I. in de jaren 60/70 storing hebben veroorzaakt in Nieuw Zeeland.
(Al kan dat ook fake news 1.0 door de toenmalige RCD zijn geweest. Alles om de piraten in een kwaad daglicht te zetten nietwaar.)
Ach ja, volgens AT wordt het vliegverkeer ook ongeveer continue gestoord door piraten en dat vonden ze 50 a 60 jaar geleden ook al.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door Boomi »

Haha, ja, en wanneer diezelfde apparatuur door de 'LPAMmers' gebruikt wordt is er ineens geen vuiltje meer aan de lucht... :D
Real Transmitters glow in the dark

Radio Barones
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jun 2014, 20:20
Locatie: De aktiehoek

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door Radio Barones »

shinzou schreef:Rob san, Hendrik Jan san, dank je.

We hebben Bluebird in het verleden meerdere keren ontvangen en Barones heeft het in 2011 ontvangen, dus ik denk dat het mogelijk is om je Nederlandse zender zelfs in de middengolf te ontvangen. Ik weet natuurlijk dat het moeilijk is.
In de toekomst zullen we niet alleen naar de middengolf maar ook naar de korte golf luisteren, dus ik zou uw gunst op prijs stellen. :a

Shinzou


Hi Shinzou, do you have exact time in UTC and what day about that recording on 1640 and 1647? Thanks in Advance! p)
De groeten van de ouwe Baro

73's old Baro

shinzou
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2020, 11:44

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door shinzou »

Mr. Baro san, Hello!
Thank you for your reply. I have been waiting for you, vigously ! Please excuse me in English, :P

The reception day for both 1640kHz and 1648kHz was Sunday.

The reception date and time for both 1640 kHz and 1647 kHz was 16:35-1640 UTC on November 3, 2019.

As for 1647kHz, I could not hear any talk at all, so I have no idea about the broadcasting station.

As for 1640kHz(1640kHz unID Pirate Station①②, http://go-ya.world.coocan.jp/joyful/ebbs-zetto.cgi), I could hear a talk in English, but it is not so clear, so I have not been able to identify the broadcasting station.
However, during the talk of 1640kHz, I heard the words Baron, Baroness several times, so I wondered if Baro-san had any information about the 1640kHz broadcasting station, so I asked a question to you, wishing the 1640kHz station were R. Baroness of English Version, h)

Thank you.

Shinzou

Radio Barones
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jun 2014, 20:20
Locatie: De aktiehoek

Re: 1640kHz Ontvangen in Japan!

Bericht door Radio Barones »

Dear Mr. Shinzou,

I did sent you a privat message!

73's
De groeten van de ouwe Baro

73's old Baro

Plaats reactie