Delta stelt zich voor

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
marcdelta
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 15:57
Locatie: almelo

Delta stelt zich voor

Bericht door marcdelta »

Even voorstellen, ben sinds mijn twaalfde ongeveer aktief op radio golfjes. In het begin veel geluisterd naar de mg en met zeer klein vermogen geexperimenteerd. Daarna al gauw de stap naar FM gemaakt en met onderbrekingen aktief geweest tot de dag van vandaag. Zit even nog in rustige fase maar ben al met eerst voorbereidingen weer bezig voor FM. Maar in al dat kasten geweld en fabrieks zenders lijkt het me juist ook leuk om eens wat serieuzer met de MG bezig te gaan. Hoop hierover een beetje te leren via deze site.

Groeten Marc de Delta (almelo)

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4120
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: Delta stelt zich voor

Bericht door webmaster »

Hallo Marc, wees welkom. Ja Mg, FM velen zijn je voor gegaan. Fabriekszenders en kastengeweld kent de middengolf ook. Toch is het ent even anders. Zelf vind ik het veel moeilijker om met AM een beetje redelijk geluid uit te krijgen. Met de antenne is het net een ander probleem, Bij de Fm band heb je hoogte nodig, bij mg weer meer breedte, ja en als je dat niet hebt kom je al gauw bij een verkorte vertikale straler. Maar dan heb je wel een goeie nodig wil je een beetje leuk weg draaien. technische kennis is hier wel, dus als er vragen zijn dan brand maar los.

Veel suc6 met de hobby
Webmaster am-forum.

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: Delta stelt zich voor

Bericht door westcoast »

Welkom Hier Marc
Tja , Fm, velen zijn daar begonnen , persoonlijk vind ik het een beetje uit de hand gelopen met die enorm hoge vermogens , op MG en KG is die ontwikkeling er ook , alleen zijn er ook nog velen die het een sport vinden om met QRP zo ver mogelijk te komen.
Wat de naam Delta Betreft , dat is altijd een erg populaire naam geweest , er zijn op MG en KG, 2 delta's actief , beide stations kom ik regelmatig in int. logs tegen , dus misschien een voorvoegsel of andere naam , anders weet ik bijna wel zeker dat rapporten bij de verkeerde terechtkomen.
Verder veel succes met de Hobby !
ik hou van vrije radio en niet van regels !

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Delta stelt zich voor

Bericht door RadioRob »

Hallo marc ook!
Zoals het wel blijkt is MG in de mode, wat zeg ik een rage!
En een flinke ook bijna alle mensen die hier kommen zijn aan het MGjen.
Dus ja je zit het wel goed dacht ik ook wel.
Kom er bij lees en leer van een heleboel ervaringen.
t)
Vr Gr RRob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie