welkom

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
ton
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2009, 18:40

welkom

Bericht door ton »

Hallo, ik heet Ton, en al jaren een aktieve luisteraar naar illegale middengolfzenders in den lande en daar buiten, dus jullie zullen binnenkort van mij enkele luisterrapporten ontvangen van ons vakantieverblijf in Frankrijk, want ik heb daar enkele, op een bepaald tijdstip zeer sterke stations uit nederland ontvangen, voorlopig laat ik het hierbij. groetjes.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4119
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door webmaster »

Hallo Ton,

welkom hier op het AM forum. Ik zou zeggen geniet van je vakantie d)) en ben benieuwd naar je rapportjes.

suc6 h)

p)
Webmaster am-forum.

ton
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2009, 18:40

ontvangstrapporten

Bericht door ton »

Tijdens mijn verblijf in Frankrijk afgelopen zomer heb ik diverse middengolfpiraten ontvangen uit Nederland gedurende de avond en nacht, zelfs om half zeven in de ochtend was er eentje net even hoorbaar.
De lokatie waar ik de zenders ontvangen heb was in St aubin sur mer, dat plaatsje ligt 20 kilometer ten noorden van Caen , in Normandie aan de invasie-stranden.Hier komen ze: radio kristal, lady nachtegaal, friesland radio, de hooiberg uit Utrecht, napoleon, meteoor, montecarlo, calimero rianne uit Westerhaar, barbarossa en nog verschijdene zenders waar ik de roepnaam niet van meekreeg. ontvanger is een simpele transitor uit de jaren zeventig.

groeten ton.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door RadioRob »

Hallo Ton das wel netjes dat je ze zo mooi binnen krijgt!
En daar kom ik dan weer zoals gewoonlijk met de vraag,
Kun je op jou ontvanger geen KG piraatjes ontvangen dan?
Ik bedoel je zit daar dan toch op waarschijnlijk een mooie locatie en –
Het kan alleen maar leuker zijn! (lijkt mij tenminste!)
(Maar goed tis maar wat je wilt natuurlijk!)
t)
Vr Gr RRob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

RadioRob schreef:Het kan alleen maar leuker zijn! (lijkt mij tenminste!)
Oh, dat lijkt mij juist niet. :D
Op KG kan elke g*k met de eerste de beste antenne en een paar watjes een end wegdraaien.
Voor MG wordt het al weer een heel ander verhaal. Juist in het buitenland (vind ik zelf dan) is het altijd verrassend wat je hoort op MG.
Heel vaak namelijk hoor je daar stations, en dat vind ik juist het leuke er van, die je thuis nog nooit hebt ontvangen. :u
Real Transmitters glow in the dark

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

Boomi schreef:Voor MG wordt het al weer een heel ander verhaal. Juist in het buitenland (vind ik zelf dan) is het altijd verrassend wat je hoort op MG.
Heel vaak namelijk hoor je daar stations, en dat vind ik juist het leuke er van, die je thuis nog nooit hebt ontvangen. :u
Volgens mij ben je in de war met KG... :L
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

Hans de Swan schreef:Volgens mij ben je in de war met KG...
Neehee, echt niet hoor Hans.
Juist op MG, is mijn ervaring, hoor(de) je in het buitenland heel andere stations dan op KG.
Ik heb het dan even niet over de short/long skip condities die af en toe heersen.
Dezelfde KG stations die je hier hoort, die hoor je ook (bijna) allemaal in het buitenland, omdat op KG maar een paar watt nodig is en alles, zowel lokaal als op afstand via de ruimtegolf werkt.
Op MG echter, met een lage met name horizontale antenne en weinig vermogen kom je lokaal niet zo heel ver (grondgolf). Echter bij zo'n lagere horizontale antenne is de ruimtegolf sterk in het voordeel. Daarom juist hoor je die stations wel in het buitenland en niet of behoorlijk zwak in NL.

p.s. nog ff voor de volledigheid: ik heb het over de ontvangst s'avonds en s'nachts.
Real Transmitters glow in the dark

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: welkom

Bericht door Atlantis N.W.O »

KG is dat koffie? Kanis &Gunnik of zo

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

Atlantis N.W Overijssel schreef:KG is dat koffie? Kanis &Gunnik of zo
Huh? Dat is net zo onnozel als vragen of MG voor MidgetGolf staat (of zo)...? :r
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4119
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door webmaster »

Hans de Swan schreef:
Atlantis N.W Overijssel schreef:KG is dat koffie? Kanis &Gunnik of zo
Huh? Dat is net zo onnozel als vragen of MG voor MidgetGolf staat (of zo)...? :r

Neej, MG staat voor "Morris Garages", das een automerk, nouja vervoermiddel ;)
Webmaster am-forum.

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: welkom

Bericht door Atlantis N.W.O »

Hey sorry mannen :D ik had dat beter niet kunnen tikken. maar zoals jullie wel door hebben nu : Mg is bij mij alles, maar Kg wil er bij mij gewoon niet in. en waarom? ik weet het zelf niet..niks voor mij.
en terwijl het daar stukken simpeler gaat 8)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

Atlantis N.W Overijssel schreef:Kg wil er bij mij gewoon niet in. en waarom? ik weet het zelf niet..niks voor mij, en terwijl het daar stukken simpeler gaat 8)
Ja, klopt helemaal. Echte kerels zitten op MG !!
(of nog beter, op de Lange Golf...)
Real Transmitters glow in the dark

dolfijn
Berichten: 795
Lid geworden op: 15 mar 2009, 19:28
Locatie: (gld)

Re: welkom

Bericht door dolfijn »

Oh is dat zo !!!. Nou geef mij maar ff een paar frequentie zal ik wel ff luisteren en dan hoor je wel of het echte kerels zijn :L

Gebruikersavatar
Santos-Radio
Berichten: 741
Lid geworden op: 07 nov 2007, 00:20
Locatie: Fryslan

Re: welkom

Bericht door Santos-Radio »

dolfijn schreef:Oh is dat zo !!!. Nou geef mij maar ff een paar frequentie zal ik wel ff luisteren en dan hoor je wel of het echte kerels zijn :L
Dat kun je niet horen, volgens mij....dat moet je voelen...ruiken....en proeven !! :hypo :L p)
Groetuhh...Santos.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat schept verwarring....

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

Haha, die Boomi! Zit hier de boel een eind op te naaien... Ik heb jou in het verleden vaak genoeg gehoord op KG man! Toen lulde je wel anders. Volgens mij treedt bij jou de verzadiging toe met zenden. Je hebt alles al eens meegemaakt en mist dat gevoel van euforie dat je lang geleden nog had bij het maken van een (807?) floepzender... Toen kon je nog lekker wegdromen... Inmiddels zit je met zulke grote vermogens aan de band, dat de kunst van lange afstand draaien allang geen voldoening meer geeft... Het is net wat Tom eens zei "je kunt dan niet meer terug..." :r

Laat die andere jongens nou maar lekker wegdromen op KG met hun prachtige kleine IC/fet-experimentjes, waarmee soms afstanden van duizenden kilometers gehaald worden. Ik kan me levendig voorstellen, dat zij (en ik?) daar nog steeds een kick van krijgen. Tegenovergesteld zijn er ook luisteraars die nog heel enthousiast reageren bij het ontvangen van zo'n signaal, soms aan de andere kant van de wereld... 8)

"The art of long distance on SW is still low power" http://books.google.nl/books?id=kVpoihO ... q=&f=false pi)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

Hans de Swan schreef:Haha, die Boomi! Zit hier de boel een eind op te naaien...
;nn
Real Transmitters glow in the dark

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: welkom

Bericht door Atlantis N.W.O »

Ik geloof wel dat Hans de spijker op z,n kop slaat met de laatste opmerking ;) De jongensdromen zijn weg. voor een 807 zendertje halen we haast de neus op. we zitten aan de tax dat is alles. er is bijna NIETS meer wat beter kan.
Zelfs een compressor/limiter is een must lees ik hier en daar al.

Misschien is een eigen zendschip nog een uitkomst :D

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

scirocco schreef:En dan hier een beetje de wijze man uithangen
Tja, je moet toch wat wanneer je niks fatsoenlijks meer hebt.
Dan ga ik hier de sfeer maar zitten verpesten.

Wie weet haal ik die SK10 nog wel op.
Of was joe dat niet, Ik weet het al niet eens meer.
Blijkbaar staan die dingen daar in het Noorden op elke straat hoek... :D

Dan komt het boek dat Hans aanhaalde nog goed van pas.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: welkom

Bericht door Boomi »

scirocco schreef:groeten uut het westen trouwens hehe
Uut 't westen ?
Wonen daar niet die buitenlanders met dat gekke taaltje.

Afbeelding
Real Transmitters glow in the dark

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

Moi, even voor alle duidelijkheid. Mijn reaktie tegen Boomi is allesbehalve negatief bedoeld. Persoonlijk heb veel respekt voor zijn manier van reageren. Wat ik ermee bedoel is, dat als je al zolang in deze materie zit als Boomi, ik me kan voorstellen dat het gevoel van euforie in de loop der jaren afvlakt en dat je dat weleens mist. Als je al lange tijd met veel vermogen aan de band zit, dan heb je (bijna?) alles al 's meegemaakt en houd je niet veel te wensen meer over. Een stap terug doen wordt bijna onmogelijk, volgens mij. Sterk aan de band zitten geeft tenslotte wel een bepaalde status... ;)

Dat veel mensen van vroeger weer terugkeren naar AM heeft, volgens mij, NIET alles te maken met de teloorgang van de FM-band voor piraten. Ik vermoed, dat er ook een gevoel "naar het goede van vroeger" bij veel mensen meespeelt. Dat heerlijke enthousiaste gevoel uit je jeugdjaren weer 's willen ondergaan... :o

By the way Boomi, de taal van het land waar Scirocco woont heeft niet zoveel met het Fries uit te staan... :L
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Santos-Radio
Berichten: 741
Lid geworden op: 07 nov 2007, 00:20
Locatie: Fryslan

Re: welkom

Bericht door Santos-Radio »

By the way Boomi, de taal van het land waar Scirocco woont heeft niet zoveel met het Fries uit te staan... :L
Ja Hans, maar Boomi kan nu eenmaal niet overal verstand van hebben.... :L :L
Groetuhh...Santos.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat schept verwarring....

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

LuisterSant schreef:
By the way Boomi, de taal van het land waar Scirocco woont heeft niet zoveel met het Fries uit te staan... :L
Ja Hans, maar Boomi kan nu eenmaal niet overal verstand van hebben.... :L :L
Inderdaad...
Boomi schreef:Ja, om nog even weer in te haken op eerdere berichtgeving:
Echte kerels draaien op MG en worden in het FRM genoemd !! :L
Afbeelding
;nn ;)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4119
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door webmaster »

omdertussen raakt het topic van Ton aardig "off"
Webmaster am-forum.

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: welkom

Bericht door Hans de Swan »

Ja, da's waar... :( Sorry Ton! ;)

Wat je hier hebt gelezen doet het forum niet echt recht. Hopelijk is je dat al opgevallen bij het "rondstruien" op de vele topics hier. :u
Velen kennen elkaar al wat langer en dan komt er wel 's wat flauwekul om de hoek kijken. d) Een geintje moet immers kunnen. :hypo
Maarre... alsnog veel leesplezier bij het leukste en gezelligste piratenforum van Nederland (en België?). p)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

bart2
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 aug 2007, 23:05
Locatie: MIDDEN NED

Re: ontvangstrapporten

Bericht door bart2 »

ton schreef:Tijdens mijn verblijf in Frankrijk afgelopen zomer heb ik diverse middengolfpiraten ontvangen uit Nederland gedurende de avond en nacht, zelfs om half zeven in de ochtend was er eentje net even hoorbaar.
De lokatie waar ik de zenders ontvangen heb was in St aubin sur mer, dat plaatsje ligt 20 kilometer ten noorden van Caen , in Normandie aan de invasie-stranden.Hier komen ze: radio kristal, lady nachtegaal, friesland radio, de hooiberg uit Utrecht, napoleon, meteoor, montecarlo, calimero rianne uit Westerhaar, barbarossa en nog verschijdene zenders waar ik de roepnaam niet van meekreeg. ontvanger is een simpele transitor uit de jaren zeventig.

groeten ton.
Hallo Ton
Nu pas deze rapporten gezien eerder waarschijnlijk over de kop gezien
Verrassend dat je Hooiberg daar gehoord heeft en ook dat je het hier geplaatst heeft Bedankt
Wees maar zuinig op die oude transistor uit de jaren zeventig prachtig man!!
Gr de Hooiberg

Plaats reactie