zeepiraat op de autoradio!!

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
spakenburg
Berichten: 216
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:18
Locatie: Twente

zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door spakenburg »

Vanavond tussen 20.30 uur en 21.30 uur 2 keer de zeepiraat ontvangen op de autoradio, in Ommen en later in de buurt van Borne.

Beide keren zeer sterk vanaf de Mebo 2 vanuit de Middelandse Zee.
Grappig is dat sommige piraten hem niet konden ontvangen, iets met de oortjes of met het antennesysteem niet goed? Zeepiraat gaf een rapport aan de Barones en later ook aan de Euromast en de Armada. Deze drie kwamen uitstekend binnen bij de Zeepiraat.

Groeten, Henk
Groeten, Henk

omejan
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 mar 2009, 13:03

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door omejan »

hoi henk

Bij mij kwam de zeepiraat ook zeer goed binnen met een s9 tot 9+10 db
Ik verwonderde mij alleen dat de oude wilskracht er niet door kwam
deze zat bij mij in almelo ook zeer sterk aan de band 9+15 tot 9+25
Mij is echter ook opgevallen dat er veel amateurs zijn waar de ontvangst minder is.
Ook voor ontvangst moet de antenne goed afgestemd zijn en niet even een draadje
ergens bij aan pikken

groeten omejan

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door Rebecca »

Ik heb hier de Zeepiraat tussen 20:00 & 20:40 met S9 + 20db mogen ontvangen. Hij was op dat moment met een aantal amateurs aan het rapporten waaronder i.d.d. de Baro S9+ 30db(kreeg nog een berichtje van jouw Spakenburg) , De IJsslstein S9+40db. en "Het Winnetou Team" S9+20db. Helaas werd de lol hier verpest door een regio piraat, die er met veel geweld over heen bulderde en om rapport vroeg maar geen geduld had om even fatsoenlijk uit te luisterren. :e ;c

Als je niet echt wilt rapporten, laat dan je zender uit en vepest het niet voor collega`s. Ga gewoon in je Wig-Wam voor de TV zitten. :(

Henk

Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 750
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:03
Contacteer:

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door Herman »

Radio Sylvania schreef:Ik heb hier de Zeepiraat tussen 20:00 & 20:40 met S9 + 20db mogen ontvangen. Hij was op dat moment met een aantal amateurs aan het rapporten waaronder i.d.d. de Baro S9+ 30db(kreeg nog een berichtje van jouw Spakenburg) , De IJsslstein S9+40db. en "Het Winnetou Team" S9+20db. Helaas werd de lol hier verpest door een regio piraat, die er met veel geweld over heen bulderde en om rapport vroeg maar geen geduld had om even fatsoenlijk uit te luisterren. :e ;c

Als je niet echt wilt rapporten, laat dan je zender uit en vepest het niet voor collega`s. Ga gewoon in je Wig-Wam voor de TV zitten. :(

Henk
Dat hoor en zie ik vaker vooral in het weekend p)

Gebruikersavatar
veldwachter
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 okt 2008, 09:55

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door veldwachter »

De Zeepiraat vroeg mij om jullie nog te bedanken voor de rapportjes en de groeten over te brengen vanuit Italie.
Hij is vaak erg druk maar probeert toch af en toe te luisteren/zenden.
VW

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door Pacman »

veldwachter schreef:De Zeepiraat vroeg mij om jullie nog te bedanken voor de rapportjes en de groeten over te brengen vanuit Italie.
Hij is vaak erg druk maar probeert toch af en toe te luisteren/zenden.
VW

VW
Kun je ook aan hem doorgeven, dat ik De Zeepiraat soms 's avonds hoor op een ander bandje?
En dat hij er dan meestal prima doorkomt.
Helaas hoor ik vaak zijn de 'tegen-stations niet (of zeer zwakjes). :L

Én wens hem een goede, behouden vaart,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

Re: zeepiraat op de autoradio!!

Bericht door klaas vaak »

Helaas werd de lol hier verpest door een regio piraat, die er met veel geweld over heen bulderde en om rapport vroeg maar geen geduld had om even fatsoenlijk uit te luisterren.

Als je niet echt wilt rapporten, laat dan je zender uit en vepest het niet voor collega`s. Ga gewoon in je Wig-Wam voor de TV zitten.
Ja, erg jammer is dat, en met het toenemend aantal stations op de band ( met name in het weekend ), is dit helaas steeds vaker het geval.
Hoorde ongeveer 2 weken geleden een tweetal stations met elkaar praten, dacht dat het de Dutchman en de Technische Man waren, die in hun rapport aangaven dat er wellicht enig overleg zou kunnen zijn dat de stations die programma draaien, en de stations die rapporteren, een verschillend stukje van de band zouden kunnen gebruiken.
Helaas heb ik er verder niets meer over vernomen of gelezen, hoewel deze heren in het gesprek aangaven dat ze het wellicht eens in het AM-forum zouden posten.
Het zou voor de luisteraars op de middengolf in ieder geval een goede zaak zijn, wellicht de stations die ( in het weekend programma draaien ) onder de 1655, en de rest er boven ?

Ik realiseer me dat dit moeilijk zal worden om dit te bespreken en te handhaven ( en natuurlijk spelen het uitstraalde vermogen, de doofheid van de eigen ontvanger en de bandspreiding ook een rol ), maar het is wel vervelend als je in het weekend een station hebt opstaan met leuke muziek, en er zit ineens een 'hallo test-1-2-amateur'op.
Er zijn al niet zoveel stations die de moeite nemen om een programma te draaien, en als je als luisteraar een leuk stukje muziek gevonden hebt, is dit dan erg jammer.

Op kortegolf hoor ik overigens regelmatig stations rapporteren op zondag, maar die zitten dan allen rond de 6400 khz, zodat programmadraaiers gewoon ongestoord hun gang kunnen gaan tussen 6200 en 6375.
Da's voor de luisteraars ( waar ik ook regelmatig bijhoor )zeker een goede zaak.

Klaas Vaak. p)
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

Gesloten