Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackBird
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2007, 21:47
Locatie: uu't de Graanrepubliek

Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Bericht door BlackBird »

Heren piraten het kwam er vandaag prima door op de vrijdagmorgen/middag!

Alles ontvangen op de autoradio.

Reed vanmorgen even voor 6 uur van huis weg, het was nog stil op de radio...
Om 06:15 een draaggolf op de 1630 kHz en even later een stuk muziek, dit bleek de Calypso te zijn.
Tot aan Spier was de ontvangst prima Jan, daarna kwam er wat ruis / fading op je signaal. Toen ik ter hoogte van Hoogeveen reed kwam er veel splatter van de 1620 kHz. Toen ik bij Lemelerveld / Raalte reed werd jou signaal weer sterker. En tot in Deventer heb ik je prima ontvangen!!

Ter hoogte van Hoogeveen kreeg ik opeens spletter van de 1620 kHz, dit bleek de Blauwe Piraat te zijn. Heb jou ongeloofelijk sterk op de autoradio kunnen nemen. Ook jou kreeg ik tot in Deventer mee. Ook bedankt voor de plaatjes!!

Toen ik in Deventer was heb ik jullie beide signalen eens vergeleken, er zat veel fading op. Het mooie was als Calypso wegzakte kwam de Blauwe Piraat weer hoog en andersom ging het net zo.

Rond de middag reed ik tussen Hellendoorn en Nijverdaal toen ik om 12:00 op 1630 kHz veel gespletter van een paar piraten die hoger aan het rapporten waren hoorde. Rond 12:30 schakelde de Utopia op 1630 kHz in, ik reed toen in Ommen en bracht deze heren ook rapport. Utopia knalhard in Ommen gehoord!

Vanmiddag terugrijdende hoorde ik bij Ommen stuiterhard iemand op de 1620 kHz plaatjes draaien, was dit misschien Sterrenkijker ???? Ik heb je tot aan Winschoten goed kunnen ontvangen. Je draaide o.a. 3 a 4 instrumentale plaatjes achter elkaar, Zegt een meisje nee bedoelt ze ja, Ik zoek je sporen, Mood en Fun dat Engels nummertje, Doe maar wat je wilt. Misschien eens wat vaker je roepnaam noemen......

Rijdende bij Veendam kreeg ik de Zwarte Gans mee die op 1630 kHz aan het plaatjes draaien was. Goed meegekregen tot aan Winschoten toe de Gans met je nieuwe spoelantenne!

Heren allen bedankt voor de gebrachte platen, het is een genoegen om zo rond te rijden voor het werk en daarbij een mooi stuk muziek op de radio!!

Groeten Johan.
't Is mooi wonen in de Graanrepubliek !!

Gebruikersavatar
radio sterrekijker
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:38
Locatie: elim

Re: Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Bericht door radio sterrekijker »

dankje wel voor je rapport mvg radio sterrekijker hoogeveen t)

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 920
Lid geworden op: 19 dec 2006, 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Re: Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Bericht door Peter »

Kijk dat is pas een uitgebreid rapport. t)

Luistervink
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 jan 2008, 20:43
Locatie: Schildwolde, prov.Groningen

Re: Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Bericht door Luistervink »

Altijd mooi om zulke rapporten te lezen s)) Maar hou hem wel tussen de lijntjes ;)
De Luistervink.
Het vogeltje met een Luisterend oor

Equipment:
RX: Microtelecom Perseus
RX: K-PO WR2100
Ant: Mini-Whip

Informatie wordt inspiratie

Gebruikersavatar
las vegas
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jul 2009, 10:32
Locatie: Middengroningen

Re: Calipso, Blauwe piraat, Utopia en meer

Bericht door las vegas »

blackbird bedankt voor je rapport supper .en natuurlijk voor het inschakelen wordt zekers gewardeerd t) groetjes zwarte gans alia's lasvegas de antenne werkt naar tevredenheid blackbird .

Plaats reactie