een nieuwe lid.

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
piratenvriend
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2010, 00:12
Locatie: Eberswalde
Contacteer:

een nieuwe lid.

Bericht door piratenvriend »

hallo aan jullie allen.

ja, ik ben vandag eersd hir bij gekomen.
ten eersde zal ik graag mijn excussies aan jullie allen willen brengen, want ik denk, er zullen toch veele fouten in mijn geschreefen bijdragen zitten. maar, dat komt, omdat ik geen geboren neederlander ben. nee, ik ben duitser, maar, heb het neederlandse taal in de jaren 70, via het luisteren nar radio noordzee international geleerd. ja, er was geen ander weg voor mij, omdat ik geboren ben in de voormalige ddr, en daar hadden wij geen boeken in het neederlandse taal beschikbar. erbij komt ook nog, ik ben total blind, en werk met een speciele software, die op mijn computer is geinstaleerd. deze software gevd mij de chance, door het internet te surfen, en natuurlijk ook mails te schrijfen.

zo, dat was dat, en nu een beetje over mijzelf.

mijn nam is berndt, ik ben nog 57 jaar oud, maar, dat zal in januarie veranderen.
ik ben een oude radiofreak, want zo lang ik kan herinneren, ben ik al geintereserd, in alles, wat met radio heeft te maken. bijzonder de ondfangsd van zenders, die ver weg zijn, dus kortegolf, of middengolf.
in 1965 heb ik voor de eersde keer naar een zeezender geluisterd, en dat was big l destijds op 266 m middengolf. klar, vanaf dit moment, toen ik wisd, dat die vanaf een ship uitzond, ben ik bezig geweesd ook nog andere zeezenders te vinden. en, ik had succes. mar, en dat herinner ik ook nog steets, de ondfangsd was toch wat moeirlijk.

nu luister ik nog steets op de middengolf, en de kortegolf, want, ik prober nog steets de kleine piratenzenderdjes te vinden, en, het doed mij altijd plezier, als er zenders boven de 1600 khz zijn te ondfangen.

als jullie nu nog meer willen weeten, hoeven jullie aleen te vraagen.

dat was nu mijn eersde bericht, en, ik hop, het is alles goed te lezen, en ook goed te snapen.

graag tot de volgende keer, dat zegt jullie nieuwe lid
berndt, vanuit eberswalde, flak bij berlijn, in duitsland.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door RadioRob »

.
Hallo Piratenvriend! pi)
Allereerst: de excuses voor jouw Nederlandse taal zijn hier niet nodig!
(wij nemen jou zoals je bent!!!)
Berndt fijn dat je op ons forum bent gekomen!
Kom er gezellig bij wij hebben de kachel al wat harder gezet juist omdat jij er bij kwam. d)
Namens mij en denk alle andere piraatjes hier, hartstikke welkom!
En nu ik toch aan het schrijven ben prettige kerst daagjes alvast voor jou en familie!
t)
RadioRob…..Rob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Hans de Swan »

Welkom Berndt! t)
Tja, Radio Northsea International... Het verwondert mij dat je rechtstreeks via de MW luisterde. Het voordeel van Radio Northsea in de omliggende landen was, dat het station op grote afstand vaak goed was te nemen op SW (net als Radio Caroline wat later deed). RNI was daardoor in Duitsland populairder dan Veronica destijds. Waarschijnlijk speelt het vermogen hierbij ook een rol. RNI was ook in de aanliggende landen vrij goed te ontvangen.
Naja, je zult je ongetwijfeld wel thuis gaan voelen op dit forum. Je Nederlands lijkt me geen enkel probleem en is goed leesbaar. Leuk dat RNI daar een cruciale rol in heeft gespeeld. ;)

Voor het overige sluit ik me aan bij het warme welkom van Rob...
Kom er gezellig bij! Wij hebben de kachel al wat harder gezet, juist omdat jij er bij kwam. d)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

piratenvriend
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2010, 00:12
Locatie: Eberswalde
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door piratenvriend »

hallo, vriende, en piraten.
bedankt voor jullie hartelike welkom.
en, bedankt ook, dat jullie de kachel wat harder hebben gezet.
ja, ik ben overtuigd daarvan, ik zal mij hir thuis voelen bij jullie.
overegens, de aanrader, hir op dit forum te komen, was van mijn allerbesde vriend anne, die in amersfoort leevd, en, die met mij hetzelfde hobby, het luisteren naar de middengolf en natuurlijk ook naar de kortegolf deeld.
@hans: neee, ik heb de meesde tijd naar radio noordzee via de kortegolf 6210 khz geluisterd, omdat ik hem tijdends de dagu uuren niet zo goed op de middengolf 220 m koend ondfangen.
maar, en dat moet ik ook zeggen, de ondfangsd van radio veronica was niks, want op dezelfde golflengde zond ook zwitserland uit, en die hadden een veel hogere zendvermogen, dan veronica.

en in de hedige tijd? ja, op de kortegolf zijn toch nog wat piraten te beluisteren, want ik heb tussen 5800 en 5850 en tussen 6200 en 6400 op zondagochtend al een par zenders gevonden, en, de ondfangsd was niet zo slecht.

zo, en nu aan jullie allen nog een fijne avond toegewensd, en, graag tot de volgende keer.

hartelike groetjes van berndt, de piratenvriend.

galienjouke
Berichten: 158
Lid geworden op: 25 sep 2009, 19:59

Re: een nieuwe lid.

Bericht door galienjouke »

Volgens mij was U het die destijds ook regelmatig Luisterrapportjes in stuurde naar piraten magazines als FRM. Want die naam komt me zo bekend voor en de plaats ook, blijkbaar nooit verhuisd. Hoor het graag als dat klopt!Succes met uw hobby!!

Jouke van der Galien, Koldakker 70, 9407 BP, Assen, NL
galienjouke@hotmail.com

:a p)

Jean
Berichten: 1622
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:48

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Jean »

galienjouke schreef:Volgens mij was U het die destijds ook regelmatig Luisterrapportjes in stuurde naar piraten magazines als FRM.
Maar dat was toch Peter Scheu? Ook uit Eberswalde.

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4120
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door webmaster »

Berndt, Piratenvriend, wees welkom op het forum. Je nederlands is goed te lezen hoor, Je schrijft nog beter dan ik. Het Mag ook rusitg ik het Duits daar komen we ook wel uit. Ja die naam komt me wel bekent voor.
Onze hobby maakt het mogelijk om internationaal vrienden te maken dat heb ik wel gemerkt. Veel suc6 hier op het forum en met de hobby.

Als je vragen of problemen hebt, dan meld je je maar bij de webmaster; dan komen we er wel uit. ;)
Webmaster am-forum.

piratenvriend
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2010, 00:12
Locatie: Eberswalde
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door piratenvriend »

ja, dat is peter scheu geweesd, want ik had deze gebruikersnam niet. mar, dat doed helemal niks.

nog ens terug naar de ondfangsd van radio veronica. ik zai al, die was in mijn woonplats niet te hooren, omdat de zender vanuit zwitserland veel sterker was. ook later, dus in 1972, toen veronica overstapde naar 538 werd het niet beter, neee, het werd nog slechter, omdat op deze frekwentie een zender vanuit de voormalige ddr, een italian, en nog een zender vanuit finland terglijker tijd uitzonden. dus, daar was geen enkele chance voor veronica. maar, het was toch wat opvallend, dat, naardat veronica de 192 had verlaaten, aleen een par minuten laater rni2 met zijn uitzendingen begon. ach, ik herinner nog de begintijd van radio noordzee in 1970.
ik hoorde hem destijds het eersde keer op de middengolf 1610 khz. oh, wat was die fantastish. maar, hij verdwende al ongeveer een week, naardat hij op de middengolf was gestard, want hij kreeg volgens mij ruzie met de sheepsvaard. en, vanaf dit moment werd het steets moeirlijker rni op de middengolf te ondfangen. het werd weer wat beter, toen hij naar de neederlandse kust terug wam, en op 220 m met zijn uitzendingen de lucht in ging. gelukkig koz hij deze frekwentie ook weer, toen hij zijn tweede periode in 1971 begon. en, natuurlijk herinner ik ook de world service van rni op 9945 khz op kortegolf 31 meterband.
ja, elke zondag heb ik daar natuurlijk naarA J barens en zijn speciele DX-programma geluisterd.
oh, wat waren dat toch fijne tijden.

groetjes van
berndt aan jullie allen.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door RadioRob »

.
Tja ik denk dat je hier hartstikke goed zit berndt.(ik zie het al!) :u
Lees lekker mee en als je iets wilt schrijven doe dat dan gerust!
Laat alle remmen los, hier kan dat.
t)
Vr Gr RadioRob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Hans de Swan »

Leuk dat je zo'n "luisterkontakt" met Anne Huppiedos hebt, Berndt. Ik heb Anne op dit forum al wat info meegegeven over de actuele situatie op KG.
In die goeie ouwe tijd was het vaak extra spannend om op KG te luisteren... De meeste communicatie op grote afstand geschiedde via KG. Ook bijvoorbeeld het spionageverkeer tussen "de oostkant en de westkant van de muur" vierde hoogtij. Inmiddels is daar niet zoveel meer van over (van de muur ook niet trouwens), maar misschien weet jij nog een leuke anekdote uit die tijd? 8)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 apr 2007, 07:32

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Ad »

Hartskikke welkom hier. Dat duits/nederlands daar lezen wij wel doorheen hoor.

Veel plezier.
(beetje late reactie van mij)

radio SuZuKi

huppiedos
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 dec 2010, 14:42
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door huppiedos »

Ha Berndt, piraten vriend.

Het is erg fijn om je nu hier ook te mogen ontmoeten, ja radio zit eenmaal in je bloed en dat zal nooit weggaan.
We delen al heel wat jaren onze hobby, zowel zeezenders als piraten en nu hebben je de stap genomen om je ontvangst en rapporten op het forum te gaan plaatsen, dit zal heel veel piraten plezier doen.
Een ontvangst in Amersfoort is niet zo interresant als in Eberswalde, man dan heb je toch maar mooi een afstand van ongeveer 600 Km overbrugd.

Hopelijk mogen we lang van jou aanwezigheid genieten, ouwe piratenvriend.

vr.gr.anne

piratenvriend
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2010, 00:12
Locatie: Eberswalde
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door piratenvriend »

hoy anne.

nu is het wachten voor mij voorbij, want, nu heb je ook gereageerd. ja, het doed mij nu al veel plezier in dit forum. bedankd nog ens, voor de aanrader, en, dat je mij hebt hir aangemeld.
ach, het radio in het bloed: ja, dat zal beslisd noiit verdwenen, daarvan ben ik overtuigd, want met jou is het toch hetzelfde.

groetjes aan jou, en natuurlijk ook aan alle andere hir van berndt, die altijd een hpiratenvriend zal blijfen, want, piraten, die hooren bij mijn leeven, die maken het luisteren naar de radio toch eersd plezierig.

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Pacman »

piratenvriend schreef:ja, dat is peter scheu geweesd, want ik had deze gebruikersnam niet. mar, dat doed helemal niks.

nog ens terug naar de ondfangsd van radio veronica. ik zai al, die was in mijn woonplats niet te hooren, omdat de zender vanuit zwitserland veel sterker was. ook later, dus in 1972, toen veronica overstapde naar 538 werd het niet beter, neee, het werd nog slechter, omdat op deze frekwentie een zender vanuit de voormalige ddr, een italian, en nog een zender vanuit finland terglijker tijd uitzonden. dus, daar was geen enkele chance voor veronica. maar, het was toch wat opvallend, dat, naardat veronica de 192 had verlaaten, aleen een par minuten laater rni2 met zijn uitzendingen begon. ach, ik herinner nog de begintijd van radio noordzee in 1970.
ik hoorde hem destijds het eersde keer op de middengolf 1610 khz. oh, wat was die fantastish. maar, hij verdwende al ongeveer een week, naardat hij op de middengolf was gestard, want hij kreeg volgens mij ruzie met de sheepsvaard. en, vanaf dit moment werd het steets moeirlijker rni op de middengolf te ondfangen. het werd weer wat beter, toen hij naar de neederlandse kust terug wam, en op 220 m met zijn uitzendingen de lucht in ging. gelukkig koz hij deze frekwentie ook weer, toen hij zijn tweede periode in 1971 begon. en, natuurlijk herinner ik ook de world service van rni op 9945 khzhttp://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=87&t=7804 op kortegolf 31 meterband.
ja, elke zondag heb ik daar natuurlijk naarA J barens en zijn speciele DX-programma geluisterd.
oh, wat waren dat toch fijne tijden.

groetjes van
berndt aan jullie allen.
Piratenvriend.
Ten eerste welkom hier en ik hoop dat u zich hier thuis zult voelen.
U mag best weten dat ik even heb gewacht om te reageren...
Ik kon het bijna niet geloven, alweer! een Radio Noordzee fan.
Ja, ja er waren velen.... maar zo te lezen was u een echte fan.
En daar kan ik zo van genieten, want ik was ook gek van de gekleurde schuit!
Zie o.a. dit stukje uit mijn Column:
http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=87&t=7804

Tevens durf ik het bijna niet te vragen...
Hebt u nog oude opnamen van toen, ik bedoel recordings.
Mag ik u een tip geven?
Probeer deze site eens en als het u lukt, luister naar de stream:
http://www.rni.net.ms/

Misschien krijgt u net zoals mij, soms dat RNI gevoel een beetje terug...

Terwijl ik bovenstaande schreef, schoot me iets te binnen.
Was u het die soms werd genoemd bij Radio Luxemburg 208 mtr.
Lees: http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=87&t=5867
Maar misschien bedoel ik wel een andere, want er werd veel post behandeld.
Dan bedoel ik dus tijdens het Ned. half uurtje op de 1440 khz.

En zegt de naam: RHA u iets?

Nogmaals, veel plezier op dit forum,

RP(i) ;)
Laatst gewijzigd door Pacman op 22 dec 2010, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Jan Willem
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 jul 2008, 17:21
Locatie: Lemelerveld
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door Jan Willem »

Hallo Piratenvriend Berndt

Ben jij dan ook de dx,er' uit de jaren +- 1972/1974 ?? die toen al diverse ontvangst rapporten Mg + KG verzende naar (po box) van de Radio Black Schadow ?? 'die een Po Box had in Raalte

En ben je ook niet een keer in Holland geweest Mg amateurs te bezoeken?

Ik bedoel niet Peter Scheu die stond al gelijk in Holland toen de Grens- deuren werden geopend

73 van Jan Willem Radio Armada
Laatst gewijzigd door Jan Willem op 29 dec 2010, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.

huppiedos
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 dec 2010, 14:42
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: een nieuwe lid.

Bericht door huppiedos »

Jean schreef:
galienjouke schreef:Volgens mij was U het die destijds ook regelmatig Luisterrapportjes in stuurde naar piraten magazines als FRM.
Maar dat was toch Peter Scheu? Ook uit Eberswalde.

Kun je ook aangeven in welke jaren dat was, dat peter scheu in het FRM zijn luisterrapportjes schreef.
Ik heb hier nog een aantal jaargangen liggen.

vr.gr.anne

ariane
Berichten: 216
Lid geworden op: 23 feb 2009, 18:58

Re: een nieuwe lid.

Bericht door ariane »

volgens mij is jan de spanningzoeker nog op vakantie geweest in de begin jaren 8o in eberwalde ik weet niet als de spanningzoeker meeleest maar vertel maar ff bij wie jij geweest bent jan t)

Plaats reactie