Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Radio Star
Berichten: 116
Lid geworden op: 06 feb 2007, 13:03
Locatie: provincie Utrecht

Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Radio Star »

Ik heb hier op de Utrechtse Heuvelrug vanavond op 16-2 ontvangen met mijn nieuwe KPO WR2100 ontvanger in de huiskamer (op de ingebouwde ferrietantenne) :
22:00 -->1629 kHz: Radio Calipso uit provincie Groningen, erg hard beetje last van fading maar verder ok!
22:25 -->1626 kHz: Radio Brandaris uit Amsterdam, goed ontvangen hier duidelijke modulatie!
22:25 --> 1648 kHz: 2 stations over elkaar heen was niet veel van te maken.

Gebruikersavatar
Santos-Radio
Berichten: 741
Lid geworden op: 07 nov 2007, 00:20
Locatie: Fryslan

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Santos-Radio »

En nu ga ik jou vragen....Hoe bevalt de K-PO Radio Star ??? ;r
Groetuhh...Santos.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat schept verwarring....

Gebruikersavatar
Radio Star
Berichten: 116
Lid geworden op: 06 feb 2007, 13:03
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Radio Star »

Hoe bevalt de K-PO Radio Star
Ik heb de radio vandaag binnengekregen (ik had hem besteld bij Veenstra) en heb de radio nog in de huiskamer staan en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. De radio is gevoelig met de ingebouwde ferrietantenne. Ik heb de stapgrootte op AM nu ingesteld op 10khz zodat de radio tot 1710 kHz doorloopt.
Zoals je kunt lezen kon ik hier de Calipso hier met volle bak ontvangen.
De ferrietantenne onderdrukt hier niet alle storing maar daar heb ik mijn loop antenne voor.
De radio geeft verder een fantastisch vol geluid voor een draagbare radio. Dat had ik niet gedacht.
Ook de bandbreedte regeling is makkelijk, als ik deze op small zet kon ik de kleine vogel ook nog tussen de storing uit halen.
Ik ben volgende week een weekje naar Frankrijk, dus hij gaat zeker mee en ik ben benieuwd of ik wat stations kan ontvangen.
Kortom voor die 65 euries vind ik het een goede aanschaf!

Gebruikersavatar
Santos-Radio
Berichten: 741
Lid geworden op: 07 nov 2007, 00:20
Locatie: Fryslan

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Santos-Radio »

Radio Star schreef:
Hoe bevalt de K-PO Radio Star
Ik heb de radio vandaag binnengekregen (ik had hem besteld bij Veenstra) en heb de radio nog in de huiskamer staan en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. De radio is gevoelig met de ingebouwde ferrietantenne. Ik heb de stapgrootte op AM nu ingesteld op 10khz zodat de radio tot 1710 kHz doorloopt.
Zoals je kunt lezen kon ik hier de Calipso hier met volle bak ontvangen.
De ferrietantenne onderdrukt hier niet alle storing maar daar heb ik mijn loop antenne voor.
De radio geeft verder een fantastisch vol geluid voor een draagbare radio. Dat had ik niet gedacht.
Ook de bandbreedte regeling is makkelijk, als ik deze op small zet kon ik de kleine vogel ook nog tussen de storing uit halen.
Ik ben volgende week een weekje naar Frankrijk, dus hij gaat zeker mee en ik ben benieuwd of ik wat stations kan ontvangen.
Kortom voor die 65 euries vind ik het een goede aanschaf!
Mooi man, het lijkt er op dat jij net zo tevreden gaat worden als ondergetekende. s))
Als ik me niet vergis, zit er in het batterijvak een kleine schakelaar, kun je hem in stapjes van 1 khz. laten afstemmen....
Veel plezier ermee, ik zal je Franse avontuur in de gaten houden ! :L
Groetuhh...Santos.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat schept verwarring....

Gebruikersavatar
Radio Star
Berichten: 116
Lid geworden op: 06 feb 2007, 13:03
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Radio Star »

het kleine schakelaartje in het batterijvak is de keuze tussen 9 en 10 kHz stap op de middengolf. Wij hebben in Europa 9 kHz en in Amerika gebruiken ze 10 kHz, voordeel is dat de middengolf dan doorloopt op de radio tot 1710 kHz (dus ook met de "piraten"-band). Met de knopjes tuning step slow en fast op de voorkant kun je kiezen tussen stapjes van 1kHz of 9/10 kHz.

Gebruikersavatar
Radio Star
Berichten: 116
Lid geworden op: 06 feb 2007, 13:03
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Radio Star »

Inmiddels is mijn vakantie in Frankrijk teneinde en ben weer terug in Nederland. Ik heb enkele stations ontvangen in de avonduren. Lokatie: Le Brethon (klein dorpje) in de Auvergne (ongeveer 800 km vanaf Utrecht, 300 km onder Parijs).
Stations zijn ontvangen op mijn nieuwe KPO WR2100 ontvanger gewoon via de interne ferriet antenne.

Zaterdagavond 19-2-2011
Lekker de hele avond de Barones aan gehad, was goed te ontvangen op sommige momenten S5!

Dinsdag 22-2-2011:
22:15 1674 kHz: Radio Kristal uit Twente
23:30 1641 kHz: Radio Marskramer
23:45 1640 kHz: Spanningszoeker, goed hard mooie volle modulatie!
23:58 1639 kHz: Monte Carlo
hele avond 1656 kHz: Radio Calipso, perfecte ontvangst maar dat had ik hem al laten weten per sms

Donderdag 24-2-2011:
20:00 1620 Khz: stationsnaam niet meegekregen, maar was platendraaier.
22:50 1660kHz: Radio Orban goede ontvangst, S4
23:00 1647 kHz: Radio Albatros, S0-1
23:12 1656 kHz: Radio Oltimer uit Friesland, S2-3

De lijst is niet zo lang maar ik heb op vakantie niet de hele avond achter de ontvanger gezeten!

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 920
Lid geworden op: 19 dec 2006, 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Peter »

Bedankt voor je rapport.
Niet zo sterk,maar je hebt mij gehoord.

Groeten
Albatros

Gebruikersavatar
Radio Star
Berichten: 116
Lid geworden op: 06 feb 2007, 13:03
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ontvangen op Utrechtse Heuvelrug: Calipso en Brandaris

Bericht door Radio Star »

Hoi Albatros, het signaal was inderdaad niet sterk, maar omdat ik daar zo goed als geen storing had (zoals ik hier thuis wel heb helaas) kon ik je wel goed ontvangen en was het goed te volgen.

Plaats reactie