Weer een nieuw lid

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Hallo allemaal, h)

Weer een nieuw lid, Oud 3 mtr piraat pi) India Charlie uit de bollenstreek (lisse), maar dat is lang geleden. Nu is het PD4CNX en ik woon nu in Thailand. Ik heb nog van alles liggen 3 mtr bakken een Magnum S9 (11 mtr) een LPAM en het nodige zelfbouw.
Ik heb altijd torren bakken gebouwd maar ik ben geinteresseerd geraakt in buizen en wil QRP op de korte golf, ik zal Nederland wel niet halen vanuit Thailand :-)
Geweldig forum het AM-Forum, ik zat het een beetje door te bladeren en al die goede oude tijden kwamen weer opborrelen.
Wat die HF65 jostykit allemaal wel niet heeft veroorzaakt toen ik 11 jaar oud was :D

Groet, ik ga eens verder banjeren op het AM-Forum

Gebruikersavatar
Zeewolf
Berichten: 551
Lid geworden op: 29 jun 2010, 19:26

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Zeewolf »

IndiaCharlie,

Harstikke welkom op dit forum!
Ik ben benieuwd wat je nog aan kortegolf piraten kunt ontvangen in Thailand.
En wie weet wat er allemaal mogelijk is met LPAM op 15 MHz bijvoorbeeld?

Groet,
Herman. pi)

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Nora »

IndiaCharlie schreef:Hallo allemaal, h)

Wat die HF65 jostykit allemaal wel niet heeft veroorzaakt toen ik 11 jaar oud was :D
Haha... dat herken ik :D
Ik was 12, en het was 1976....

Veel plezier hier op het forum.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Welkom van mij.
Op de kortegolf moet Nederland toch wel te halen zijn?

Btw, ken je bij toeval ook mijn parttime buurman, PA3FRI, zit zeer regelmatig naast je in Maleisië.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door RadioRob »

HEEEeeeejjjjj kijk nou!
een piraat die de zelfde naam had als ik op 3 meter!!! (India Charlie) Radio IC.
Leuk zeg! En ja ook met Stentor en JostyKit 4 trappers.
t)
Maar ook leuk dat je van uit Thailand gaat zenden op de KG.
*** ik zal Nederland wel niet halen vanuit Thailand ***
:i :q En zeg nooit nooit,met een beetje zender en antenne weet je het maar nooit!

Welkom hier en heel veel succes!
Rob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
vleermuis
Berichten: 663
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:47
Locatie: midden friesland

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door vleermuis »

t is maar net hoe veel spanning je tot je beschikking hebt rob,maar met 4x gu81 ben je al een eind op weg dacht ik,nu de soldeerbout maar in t vuur haha

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Dank voor het warme welkom iedereen,

Uiteraard was het het allemaal begonnen het de HF 65 van Jostykit maar 3 maanden later zat ik met m'n 4 traps zelfbouw en een maand daarop de BLY 87a en BLY 89 er achter. Al m'n centjes van m'n krantenwijk verdwenen in mijn nieuwe hobby des tijds. Toch dankzij veel behulpzame mede piraten vielen de kosten uiteindelijk wel mee, en er was vaak iemand die nog wel wat had liggen.

Ik ben twee en half jaar geleden naar Thailand verhuisd en heb zin om weer eens wat te ondernemen, de korte golf is ideaal omdat het toch meer internationaal (qua taal wel handig)is. Het locale gebeuren is allemaal in Thai of Lanna dialect, dat schiet niet echt op dus.
M'n 11 meter rig is dus een uitkomst en moet ik nog installeren. Toch mis ik dan nog wat en dat is dat ik het zelfbouw gebeuren zo leuk vind en graag weer op piraten frequenties wil zitten.
M'n nieuwe project zal dus een korte golf bak worden, met buizen. alleen heb geen ervaring met buizen en zal weer een soort van voor af aan moeten beginnen, ik heb al een aardig schema gevonden op de site van morningstar met een qqe 03/12 in de eindtrap. Alleen zou ik een kristal aangestuurde oscillator willen. Ik heb ook al iets gelezen over DDS maar dat is nog een beetje boven mijn pet, google is your friend wordt gezegd.
Hier een link met het schema van radiomorningstar.

http://members.home.nl/radiomorningstar ... Zender.htm


Gebruikersavatar
handyman
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 dec 2006, 10:33

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door handyman »

mooie projekten zie ik er tussen staan, lpam kan ook mooi wezen.

Herbert
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:39
Locatie: Achterhoek

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Herbert »

IndiaCharlie schreef:Hallo allemaal, h)

Weer een nieuw lid, Oud 3 mtr piraat pi) India Charlie uit de bollenstreek (lisse), maar dat is lang geleden. Nu is het PD4CNX en ik woon nu in Thailand. (knip..)
Hoi, welkom :)
Waar woon je in Thailand?
Ik ben ook getrouwd met een Thaise maar woon in Nederland, maar ik ga minimaal 1x per jaar die kant op.
De afstand van BKK naar Nederland is rond de 10.000km en dat gaat niet lukken op de 48m band en vooral niet in de zomer, misschien rond 15Mhz wel?
Ik las dat PD4CNX plus nog 199 calls ingetrokken waren, ben je mooi klaar mee..

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Herbert schreef:
IndiaCharlie schreef:Hallo allemaal, h)

Weer een nieuw lid, Oud 3 mtr piraat pi) India Charlie uit de bollenstreek (lisse), maar dat is lang geleden. Nu is het PD4CNX en ik woon nu in Thailand. (knip..)
Hoi, welkom :)
Waar woon je in Thailand?
Ik ben ook getrouwd met een Thaise maar woon in Nederland, maar ik ga minimaal 1x per jaar die kant op.
De afstand van BKK naar Nederland is rond de 10.000km en dat gaat niet lukken op de 48m band en vooral niet in de zomer, misschien rond 15Mhz wel?
Ik las dat PD4CNX plus nog 199 calls ingetrokken waren, ben je mooi klaar mee..
Dag Herbert,

Ik was me daar niet bewust van dat mijn call was ingetrokken, misschien omdat ik niet op het antenne register heb gereageerd. Ik zal eens even uitzoeken hoe dat zit, want zomaar intrekken vind ik onzin en ik heb wel voor m'n examen betaald. Aan de andere kant raakt het me niet want ik heb niks aan die call hier in Thailand.
Ik heb veel vrienden die ook met een Thaise getrouwd zijn (allemaal nog in Nederland) en mijn vrouwtje is momenteel in Amsterdam bij vrienden lekker Thaise BQQ aan het organiseren. Een van onze vrienden getrouwd met een Thaise in Hengelo is ook zendamateur.
Wij wonen in Chiang mai stad. De 15 Mhz lijkt me inderdaad ook wel wat.
Laatst gewijzigd door IndiaCharlie op 18 jun 2014, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Bedankt Rob,

Er zitten inderdaad mooie projectjes tussen. Onderdelen hiervoor hebt ik niet, waar halen jullie je onderdelen? Ik bestelde voorheen wel bij Kent en Conrad wil ook nog wel eens wat hebben en de radio beurzen zijn ook leuk. Ik heb gelukkig iemand die kan inkopen en opsturen vanuit Nederland.
Heb je ook nog wat linkjes voor 15 Mhz spul?

Groet,
Alexander
Laatst gewijzigd door IndiaCharlie op 15 jun 2014, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Herbert schreef:
IndiaCharlie schreef:Hallo allemaal, h)

Weer een nieuw lid, Oud 3 mtr piraat pi) India Charlie uit de bollenstreek (lisse), maar dat is lang geleden. Nu is het PD4CNX en ik woon nu in Thailand. (knip..)
Hoi, welkom :)
Waar woon je in Thailand?
Ik ben ook getrouwd met een Thaise maar woon in Nederland, maar ik ga minimaal 1x per jaar die kant op.
De afstand van BKK naar Nederland is rond de 10.000km en dat gaat niet lukken op de 48m band en vooral niet in de zomer, misschien rond 15Mhz wel?
Ik las dat PD4CNX plus nog 199 calls ingetrokken waren, ben je mooi klaar mee..
Ik heb het inmiddels gevonden en inderdaad zat ik er tussen, toch hoef ik niks te doen want ze hebben het weer terug gedraaid. s)) http://www.hamnieuws.nl/at-herstelt-ing ... epletters/
Ik had mijn examen gehaald net voordat ik voorgoed naar Thailand ben vertrokken en ben in Nederland nog geeneens op de amateur banden in de lucht geweest.
Het agentschap heeft geen verdrag met Thailand en kan ik er niks mee. België heeft dat bijvoorbeeld wel en als Belg kun je in Thailand een guest call krijgen. Lekere club is dat "agentschap telecom" niet dus!

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door RadioRob »

:i :q IC slimmerd dat je er bent!
je hebt er over nagedacht lees ik nu,
15MHz is inderdaad een nog grotere kans om hier binnen te kommen.
heb niet echt 1 2 3 - 15MHz schema's maar spoel en kristal zijn zo aangepast natuurlijk!
t)
VrGr Rob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

RadioRob schreef::i :q IC slimmerd dat je er bent!
je hebt er over nagedacht lees ik nu,
15MHz is inderdaad een nog grotere kans om hier binnen te kommen.
heb niet echt 1 2 3 - 15MHz schema's maar spoel en kristal zijn zo aangepast natuurlijk!
t)
VrGr Rob.
h)
Jaaah, daar gaan we wel even mee experimenteren :-) Ik heb op m'n speurtocht op het web een leuk zelfbouw kitje gevonden voor weinig. http://www.aliexpress.com/item/6P1-tube ... 45183.html
Ook youkits heeft wel wat leuke dingetjes maar duurder http://www.youkits.com/

Alleen jammer dat al dat Ham spul TX restricties heeft en alleen op de door hun geprogrammeerde frequenties uitgezonden kan worden, soms is er ook nog wel iets over mods te vinden waar dat mee ongedaan kan worden.
Bijvoorbeeld de Yeasu FT-817 ND is een pracht QRP bak met een geweldige Rx range maar met de TX chopped up in de amateur banden, Tx 10 mtr kan daarmee dus wel en Tx 11mtr weer niet.
Met een modificatie (mod) kun je dat dan verhelpen Tx is dan 1.8 to 33, 33-56, 140-154, 420-470 en dat is mooi want dan kun je ook met andere modulatie op de tussen frequenties werken.


Ik ga me ook wat verder verdiepen in het toepassen van DDS.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Vaag, ik heb een 817 en die zend dus echt overal, alleen lager dan 1.8 MHz niet meer.
Het zal een kwestie wezen van waar het ding verkocht wordt welke plekjes er met een nulweerstand zijn bezet.
Ik heb de mijne in ieder geval gekocht als hij is, overal zendend waar ik zou willen.
Same met mijn 857.

Alleen mijn IC910 is restricted maar gezien dat dat een VHF/UHF dx machine is heb ik daar minder problemen mee.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Jinny schreef:Vaag, ik heb een 817 en die zend dus echt overal, alleen lager dan 1.8 MHz niet meer.
Het zal een kwestie wezen van waar het ding verkocht wordt welke plekjes er met een nulweerstand zijn bezet.
Ik heb de mijne in ieder geval gekocht als hij is, overal zendend waar ik zou willen.
Same met mijn 857.

Alleen mijn IC910 is restricted maar gezien dat dat een VHF/UHF dx machine is heb ik daar minder problemen mee.
Niet zo vaag als je denkt.
http://www.pa1ca.nl/my-first-mod/

Dus mijn verhaal klopt, de ND is de opvolger van jou 817 zoals je denk wel weet en de mod is een kwestie van de nulweerstandjes wijzigen. Er zijn ook verschillende uitvoeringen voor verschillende continenten en het hangt er vanaf waar je hem besteld hoe de configuratie is.
ik vind het pracht rigg's de 817 en de ND's, uiteraard mag de 857 er ook wel wezen, mooi bezit :D

pepi&cokie
Berichten: 3279
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:35

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door pepi&cokie »

Mooi t) , maar laat geen bolletje soldeer tusse die vierkante 100 poot vallen anders gaat de HS voeding er nog door pffffffffff............. ;c .

C .........

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

IndiaCharlie schreef:
Jinny schreef:Vaag, ik heb een 817 en die zend dus echt overal, alleen lager dan 1.8 MHz niet meer.
Het zal een kwestie wezen van waar het ding verkocht wordt welke plekjes er met een nulweerstand zijn bezet.
Ik heb de mijne in ieder geval gekocht als hij is, overal zendend waar ik zou willen.
Same met mijn 857.

Alleen mijn IC910 is restricted maar gezien dat dat een VHF/UHF dx machine is heb ik daar minder problemen mee.
Niet zo vaag als je denkt.
http://www.pa1ca.nl/my-first-mod/

Dus mijn verhaal klopt, de ND is de opvolger van jou 817 zoals je denk wel weet en de mod is een kwestie van de nulweerstandjes wijzigen. Er zijn ook verschillende uitvoeringen voor verschillende continenten en het hangt er vanaf waar je hem besteld hoe de configuratie is.
ik vind het pracht rigg's de 817 en de ND's, uiteraard mag de 857 er ook wel wezen, mooi bezit :D
Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik een ND heb qua 817...
Van een vriend overgenomen...
Mijn 857 is wel een D, een van de eerste...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

pepi&cokie schreef:Mooi t) , maar laat geen bolletje soldeer tusse die vierkante 100 poot vallen anders gaat de HS voeding er nog door pffffffffff............. ;c .

C .........
Ja een secuur klusje, paar x diep adem halen en heel rustig aan doen en spoedig ben ik al weer over de 50 jaar heen dus voor mij ook een verlicht vergrootglas er boven :-P Ik heb de ND nog niet aangeschaft, dus misschien heb ik mazzel net als Jinny en hoef ik nix te doen. :L

Jinny de 817 versus de 817 ND is dat ND een zwaarder battery pack heeft en ook de 60 meter band. Wat dan met de 817 zo schijnt te zijn is dat deze door een mod geupgrade kan worden om ook op de 60 meter te kunnen draaien (ben ik alleen niet 100% zeker van). Of je de 817 of de ND hebt is volgens een aantal mensen in een ander forum aan de rig zelf niet te zien. Ook de eindtrap van de ND zou beter tegen een stootje kunnen.

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door gringo »

;c ;c ;c ;c ;c ;
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

pepi&cokie
Berichten: 3279
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:35

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door pepi&cokie »

Terwijl je toch met de 800 serie's bezig bent hou je het best bij 807, 810, 811 of bij de 813's in plaats van die SMD meuk :D :D .

C ......... d) .

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

pepi&cokie schreef:Terwijl je toch met de 800 serie's bezig bent hou je het best bij 807, 810, 811 of bij de 813's in plaats van die SMD meuk :D :D .

C ......... d) .
Jaah is ook wel het plan, maar het moet wel low power en niet in de gaten lopen. Ik ben hier niet in Nederland en ik wil hier geen gedonder mee krijgen.

Dat is voor mij dan ook het mooie van de 817 ND, het is een super mooie backpack 5 watt rig waarmee ik een paar honderd kilometer in de rimbu kan zitten.(ik zit vaak in de rimbu by de grens van Birma) daar kan ik probleemloos werken zonder dat ik er over in hoef te zitten dat ik plotseling een probleem heb.

Nu is wel zo dat alle banden strenger in de gaten gehouden worden vanwege de militaire coup, maar dat houd op een geven moment ook vanzelf op.

Als ik af en toe van huis uit werk ga ik dat doen met een magnetic loop antenne om zo storings vrij mogelijk te werken en moet ik m'n sessies kort houden en vaak van frequentie veranderen. T'is andere koek hier :v

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door gringo »

dit soort verregaande gesprekken dienen die niet in de off-topic hoek plaats te vinden? pi)
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

gringo bandito schreef:dit soort verregaande gesprekken dienen die niet in de off-topic hoek plaats te vinden? pi)
Tja daar zeg je wat, ik zou het niet echt weten. Het hoort wel een beetje bij het voorstellen en het is allemaal wel actueel. Ik heb nog even kort een beetje rondgeneusd bij andere even voorstellen draadjes en op sommige daarvan wordt ook behoorlijk doorgekletst.
Als ik de forum regels heb overtreden heb ik dit niet opzettelijk gedaan. ;r

pepi&cokie
Berichten: 3279
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:35

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door pepi&cokie »

Die man hier met z'n twee knallers is nog geen zo'n slechterik hoor :D :D (ben zelfs blij dat ie in een ander gedaante hier terug is) ;) .

C ...........

Gebruikersavatar
gringo
Berichten: 1030
Lid geworden op: 18 feb 2014, 19:17

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door gringo »

pepi&cokie schreef:Die man hier met z'n twee knallers is nog geen zo'n slechterik hoor :D :D (ben zelfs blij dat ie in een ander gedaante hier terug is) ;) .

C ...........

dat ;dn




teut hier lekker door hoor
is er toch nog iets te doen pi)
"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Ik zou niet eens weten of de 60 meterband er exclusief inzit.
En het batterijpack gebruik ik niet, heb het zelfs niet eens.

Kijk uit met dat pack, als de spanning te laag wordt gaat de eindtrap spontaan occileren en blaast zichzelf op...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

gringo bandito schreef:
pepi&cokie schreef:Die man hier met z'n twee knallers is nog geen zo'n slechterik hoor :D :D (ben zelfs blij dat ie in een ander gedaante hier terug is) ;) .

C ...........

dat ;dn




teut hier lekker door hoor
is er toch nog iets te doen pi)

Tuurlijk, alles wat ik heb tot nu toe heb gezegd is relevant voor mij en dat heeft vanzelfsprekend ook te maken met waar ik nu woon, ik heb het niet over het uitzicht van mijn slaapkamerbalkon of dat het nu mango seizoen is.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
( vraagje voor de schematologen :L ) Als zelfbouw lijkt me een hybride schakeling mooi, ik heb nog vijf qqe 03/12 buisjes liggen, als ik er daar nou een van als eind trap gebruik en die met een DDS met buffer instuur is dat een goed idee? en hoe zit het dan bv met modulatie? 'K zou ook eens op circuits-online kunnen kijken daar wordt ook veel HF besproken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor Jinny, ik denk dat het niet zo'n punt is als de 60 mtr (5 Khz) er niet op zou zitten.
Wat maakt het uit of het nu de 817 of de 817ND is, t' zijn allebij moord rig's. http://www.universal-radio.com/catalog/hamhf/1817.html voor wat het uitmaakt hier duidelijk de specs voor de ND en hier de specs voor de 817 http://www.universal-radio.com/catalog/hamhf/0817.html

Als je de omschrijving goed leest kun je er uit opmaken dat standaard geleverd, de TX alleen de Amateur banden ingesteld zijn en het zou logies zijn dat als je de 817 gemodificeerd hebt er qua TX freq bereik geen verschil meer is met de gemodificeerde ND.

Ook wat je zei over de eindtrap was me ook al eerder opgevallen in reviews en daar zou met de ND ietwat verbetering in zijn gebracht omdat daar andere eindtorren in zitten.
Ook dan, als je die er een keer uitblaast kun je die toch gewoon vervangen toch? en dan zet je er equivalenten in met betere eigenschappen. l)

73' Alexander, India Charlie

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Ik zal ze er niet direct uitblazen omdat ik het accupack niet gebruik, ik gebruik alleen het batterijpack, en die haal ik eruit bij geen gebruik....
Over het algemeen gebruik ik de 817 als standby ontvanger naast de 857.
En dan staat het zaakje op een externe voeding. (dikke accu of een Maas)
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Jinny schreef:Ik zal ze er niet direct uitblazen omdat ik het accupack niet gebruik, ik gebruik alleen het batterijpack, en die haal ik eruit bij geen gebruik....
Over het algemeen gebruik ik de 817 als standby ontvanger naast de 857.
En dan staat het zaakje op een externe voeding. (dikke accu of een Maas)
Bj thuis gebruik is dat prima, maar als je m' meeneemt met vakantie en hem gebruikt op bv fiets tochten of waar dan ook buitens huis is het toch ook wel handig om kleinere accu packs te hebben. Hier in Thailand zijn mogelijkheden voor backpack gebruik wel heel ideaal en ik kan me goed voorstellen dat ook veel vakantie bestemmingen zich er ook goed voor lenen.

Daarom verbaast het me ook dat het agentschap geen verdrag heeft met Thailand, want dat is toch ook een populaire vakantie bestemming voor Nederlanders en welke amateur zou niet eens een antennetje willen opzetten hier om te zien wat hier te werken valt.
Toch komt het er op neer dat je als Nederlandse licentie houder de (Thaise wet) overtreed als je zonder toestemming je bakkie meeneemt en omdat at Nederland geen overeenkomst heeft met Thailand krijg je als Nederlandse amateur gewoon geen toestemming.
Ongelofelijk en ook weer bewijs dat ze bij het at een stelletje luie clowns zijn. ;e

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Of dat de regering er geen tijd en geld in wil steken....

En wat backpack betreft, nee, dat doe ik niet, ik gebruik het ding alleen vanaf plaatsen waar we met de auto komen kunnen...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Jinny schreef:Of dat de regering er geen tijd en geld in wil steken....

En wat backpack betreft, nee, dat doe ik niet, ik gebruik het ding alleen vanaf plaatsen waar we met de auto komen kunnen...
Toch ook leuk en komt toch een beetje op het zelfde neer :D

Tja ik heb nu eenmaal niet zo'n hoge pet op met die club, mijn en nog 198 call signs intrekken omdat we niet meer in Nederland wonen.

De ongeïnteresseerde houding om het mogelijk te maken voor Nederlandse amateurs in andere landen te kunnen werken, Thailand zal niet het enige land zijn waarmee geen verdrag is, en ik spreek hier niet alleen voor mijzelf alleen maar alle zendamateurs. DX vakanties zijn best populair maar dan moet het wel kunnen.

EU bepaald dat voor licentie vrije 11 mtr ssb het max vermogen 12W is en at Nederland als enige zegt nee dat staan wij niet toe 4W is het maximum, at Nederland staat hier boven de EU bepaalde richtlijnen??? Wie is dat bij at die denkt dat te kunnen uitmaken?

Het uitdelen van gele en rode kaarten aan amateurs die niet om de 5 minuten hun call omroepen in een qso, zie je die mannetjes al zitten met hun stopwatches en hun ontvangertjes?

Ik kan nog wel even doorgaan zo, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Dit is overigens wat ik er van denk en je hoeft het heus niet met me eens te zijn., maar als je het mij vraagt zouden ze dat hele at naar huis moeten sturen en lekker fris van de grond af op nieuw moeten beginnen met de juiste mensen.

Nou genoeg over die club, ik zal ze binnen kort nog wel even bellen of ze iets kunnen regelen met Thailand. t)
Zo de soldeerbout gaat weer aan want ik heb vandaag m'n sstran amt3000 bouwpakket binnen gekregen.
http://www.sstran.com/pages/AMT3000/overview.html s))
73'
Alexander

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door westcoast »

Hallo IC . Ik weet zeker dat wij wel eens eens qso 3 mtr. gemaakt hebben , woonde niet ver bij je vandaan , leuk je hier weer tegen te komen t)
ik hou van vrije radio en niet van regels !

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

westcoast schreef:Hallo IC . Ik weet zeker dat wij wel eens eens qso 3 mtr. gemaakt hebben , woonde niet ver bij je vandaan , leuk je hier weer tegen te komen t)
Hoi Westcoast,
Dat is zeker leuk zeg, echt iemand uit mijn piratentijd maar zat je toen ook op de naam Westcoast?
Ik herinner het me niet zo goed meer en ik had op een gegeven moment wel over de driehonderd QSO's in m'n logboek staan. Al die spullen uit die tijd heb ik helaas niet meer, m'n logboek en m'n apparatuur.
Maar het waren wel leuke tijden, toch ben ik een hoop namen kwijt, ik herinner me radio Foxtrot, ST, Delta, Zappa, Bermuda (Den Haag) ook een hoop stations uit Hillegom waar ik de namen niet meer van weet. Hillegom zat tsjokvol veel meer dan in Lisse.
Ook wel wat uit Sassenheim, Voorhout, Warmond en Leiden. Maar ook de ander kant uit richting Haarlem, Amsterdam zelf tot aan Den Helder toe.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door Jinny »

Het is mis gegaan toen de RCD naar economische zaken is gegaan en Agentschap Telecom is gaan heten.
Meer zal ik er niet over zeggen..... :(

Verder wens ik je veel bouwplezier en goede verbindingen...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

IndiaCharlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2014, 19:26
Locatie: Chiang mai, Thailand

Re: Weer een nieuw lid

Bericht door IndiaCharlie »

Jinny schreef:Het is mis gegaan toen de RCD naar economische zaken is gegaan en Agentschap Telecom is gaan heten.
Meer zal ik er niet over zeggen..... :(

Verder wens ik je veel bouwplezier en goede verbindingen...
Misschien niet zo'n gek idee om een onderzoeks en studie delegatie te sturen naar ontwikkelde landen om een te kijken hoe ze het daar doen, maar dat gebeurt alleen in een droom en intussen kun je er weer op wachten dat ze weer met iets geks komen ipv voortvarend en progressief beleid.

Jinny bedankt, Het is een interessant bouwkitje de sstran is een van de meest aanbevolen FCC Part 15 Compliant AM Transmitters in de Verenigde Staten en voor rond de US$ 110,- incl verzenden dacht ik voor zo'n hoog aangeprezen LPAM kitje heb ik dat wel over. Het is maar 100 mw maar daar kan je op uitbreiden en misschien ook een goed idee hybride in combinatie met buizen.

Dat hybride idee begint me steeds meer aan te staan, de combinatie retro lampen met state of the art digitale aansturing, lijkt me prachtig. Ook yeasu had zo'n prachtige hybride basis set de FT 902 DM, krijg ik de kriebels van en wil ik gewoon hebben als ik m' zie :D

Plaats reactie