Zeewolf luisterde op de camping 11-8-12.

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Zeewolf

Zeewolf luisterde op de camping 11-8-12.

Bericht door Zeewolf »

Gisteren zijn we in Duitsland in de omgeving van Oldenburg naar een camping geweest.
Een mooie dag daar doorgebracht en in de vroege avond even geluisterd naar AM piraten via de meegebracht KPO ontvanger.
Ik kreeg aardig wat bekijkst van de ander campinggasten;
Waar zit die nu toch naar te luisteren? Naar vrije radio.....? Was ist den das?
Toch was ik zelf verbaasd over hoe bepaalde amateurs op de middengolf nog ontvangen konden worden met de kleine KPO WR2100 met de Tescun loopantenne.

19:30 1660 Orion Coevorden luid en duidelijk 1/5 (1 ledje van de 5).
19:32 ..... Valkenburg 0/5 maar toch goed verstaanbaar. (Vergeten freq. op te schrijven)
19:38 1653 UNID zwak 0/5.
19:42 1656 Batavier (?) prima audio maar de ID niet gehoord.
19:50 1645 Pandora 4/5 uitstekende kwaliteit.
20:18 1620 Calipso 5/5 zelfs nog goed verstaanbaar met RF gain dicht. :! Uitstekende kwaliteit. Op dat moment de radio even over de camping laten galmen. Kijk dit is nu vrije radio wat iedereen kan ontvangen. De duimen gingen rondom ons heen omhoog. Mooi dat ik dat even kon laten horen.
20:25 1611 UNID 3/5 geen ID gehoord. Goede kwaliteit.

Vakantiegroet,
Herman.
Zeewolf.

Radio Salo

Re: Zeewolf luisterde op de camping 11-8-12.

Bericht door Radio Salo »

Zeewolf schreef:Gisteren zijn we in Duitsland in de omgeving van Oldenburg naar een camping geweest.
Een mooie dag daar doorgebracht en in de vroege avond even geluisterd naar AM piraten via de meegebracht KPO ontvanger.
Ik kreeg aardig wat bekijkst van de ander campinggasten;
Waar zit die nu toch naar te luisteren? Naar vrije radio.....? Was ist den das?
Ja Zeewolf, ik herken dat......alleen het was bij mij zo,dat de meesten camping-gasten de geijkte opmerking
BREAKY BREAK maakten, en de vraag: heb je een bakkie bij je, bestaat dat nog?! :x
(mede door ant. met top-hat)
Valt me op dat (ondanks mijn enthousiaste uitleg) na die tijd er niemand verwoed mw luisteraar is geworden, zullen worden of naar niet één station gezocht hebben, het kan ze doorgaans geen ..... schelen,
of dat nou in NL. of bijv. Italie is (zelfs niet WRN. kg.) of int dagelijkse leven.
(verder was het bere gezellig op de camping hoor !!) :D

Het blijft meestal binnen de (noem het maar) collega,s / select gezelschap.... en das volgens mij, maar goed ook !
Anders kon je net als de FM, op meer bezoeken van de AT rekenen ......lijkt mij.

Noem het maar onbekend is onbemind.... laten we het daar dan maar op houden. t)

vr.groet,
Radio Salo
Karel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Radio Salo op 13 aug 2012, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.

De Moeraskever

Bericht door De Moeraskever »

Ik zat een paar dagen in de Ardennen en heb daar ook van alles kunnen ontvangen op de K-PO. Maar dan zonder de tescun antenne. Waar is deze te verkrijgen in Nederland?

Zeewolf

Bericht door Zeewolf »

Hallo Moeraskever,

De Tescun 200 loopantenne heb ik gekocht via E-bay.
Als je zoekt via E-bay dan zie je heel veel links om direct te kopen in China.
De prijs is dan ook meestal het laagst.
Van andereren heb ik gehoord dat het bestellen in China geen probleem is en keurig uitgevoerd wordt.
Alleen weet ik niet wat de levertijd is en kan het zijn dat je enkele weken moet wachten.
Daarom heb ik de antenne besteld via een Duitse tussenhandelaar op E-bay. De loop had ik binnen 2 dagen in mijn bezit. De prijs was hetzelfde als in China alleen kwam er 13 euro extra verzendkosten overeen.

De Tescun werkt alleen voor MW niet voor SW.
Wel leuke resultaten ermee gehad ook hier thuis met een lampenradio.

Groet,
Herman.

Plaats reactie