Tja..heb dit ook al eens beschreven op mijn eigen site, maar: Toen ik met de hobby begon, in 1975, was dat net in de tijd dat de zeezenders moesten stoppen (maar dat niet allemaal ook werkelijk deden

)
De band zat toen vol met naamgenoten van die zenders. Hoeveel Veronica's, Noordzee, Caroline middengolf piraten er wel niet waren...
Dat wilde ik dus niet. En: er moest ook 'Radio' voor kunnen staan, dat bekt lekker nietwaar.
Kwam ik in een boek de zeezender 'Scotland' tegen. Nooit van gehoord. Nogal onbekend hier in ons land.
Dat vond ik wel leuk klinken. En heb hem geadopteerd. Maar ja..had ik het verdere verloop na jaren geweten...
Kwam er opeens achter dat je ook ontvangen kon worden in het buitenland. Dát was leuk! Heb me daar zelfs meer op toegelegd. Op 227 meter was dat toen als ik me het goed herinner.
Kon ik lekker ongegeneerd Engelse muziek draaien. Dat was toen eigenlijk 'not done' (sorry)
Maar wat heb ik vaak uit moeten leggen dat deze Scotland toch echt uit Nederland kwam. En uitleggen waarom je in hemelsnaam die naam gebruikte.
Toen ik ook nog op kortegolf begon werd het alleen maar erger. Ik had toen eigenlijk van naam moeten veranderen. Nu denk ik daar niet meer over.
Deze naam is na 43 jaar zo ingeburgerd dat ik geen zin meer heb om dat nu nog te wijzigen. Hij blijft!
Albert R.S.I.