Firma Noordzee, Eskimo en de rest v/d dag

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
BlackBird

Firma Noordzee, Eskimo en de rest v/d dag

Bericht door BlackBird »

Vanmorgen om 06:00 uur in de auto gestapt voor een ritje Winschoten, Hengelo, Enschede en Raalte.
Ben bij Nieuwe Schans de grens over gegaan de A31 door Duitsland gereden en toen weer bij Gronau de grens terug over, dikke mist en minder dan 50 meter zicht, niet echt lekker rijden dus.

Als eerste hoorde ik een zwak signaal rond de 1630 kHz toen ik bij Nw. Schans reed, het signaal trok aan ter hoogte van afslag Rütenbrock. Dit was tegen 06:30 maar ook kwam er een fluittoon onder te zitten. Het station die aan het draaien was hoorde ik om 06:45 met zijn roepnaam, de Firma Noordzee. Vlot daarna ging hij van de band.

De andere amateur die op de 1630 kHz zat bleek de Eskimo te zijn, ik heb je tot 07:02 gehoord toen je stopte. Ik reed toen ter hoogte van afslag Nordhorn.
Signaal was niet echt sterk meer daar.

De rest van de dag eigenlijk geen station meer gehoord met een roepnaam.
Wel diverse stations gehoord die iets hoger aan de band zatten de hele dag door, helaas kan de radio maar tot de 1630 dus niet kunnen horen wie het waren. Hoorde alleen wat gesplatter op die 1630 kHz.

Woensdagmorgen gaat de reis naar Luttenberg, Wezepe en Kraggenburg er wordt weer gestart vanaf 06:00 uur.

Johan.
't Is mooi wonen in de Graanrepubliek !!

Plaats reactie