Rapport met Albatros

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
studiofriesland
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 mar 2008, 22:47

Rapport met Albatros

Bericht door studiofriesland »

Hoi Albatros,

Bedankt voor het rapport met mijn LPAM zendertje. Ongelofelijk dat het daar nog te horen was. Het vermogen was niet te meten behalve op de veldsterkte meter. Alles hing ook met krokedillebekjes aan elkaar zoals op de foto te zien is.

Het is een combi zendertje, waarbij het ene een fm zendertje is en de andere dus de am zender. Met de schakelaar kan ik zo overschakelen van am naar fm en kunnen de stekkers allemaal blijven zitten. Was bedoelt voor rondom huis, maar zo zie je maar dat het op een spoelantenne nog verder gaat.


Afbeelding

Afbeelding

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: Rapport met Albatros

Bericht door Pacman »

studiofriesland schreef:Hoi Albatros,
Bedankt voor het rapport met mijn LPAM zendertje. Ongelofelijk dat het daar nog te horen was. Het vermogen was niet te meten behalve op de veldsterkte meter. Alles hing ook met krokedillebekjes aan elkaar zoals op de foto te zien is.
Het is een combi zendertje, waarbij het ene een fm zendertje is en de andere dus de am zender. Met de schakelaar kan ik zo overschakelen van am naar fm en kunnen de stekkers allemaal blijven zitten. Was bedoelt voor rondom huis, maar zo zie je maar dat het op een spoelantenne nog verder gaat.

En Studio Friesland, je krijgt bij deze nog een rapport!

Dat je met De Albatros aan de band zat, heb ik gehoord. :D
En ook Orion West zat aan de band, helaas zaten jullie tegelijk aan de band.
Ik hoorde jullie hier achter huis (in de avondzon) op de SuperTech.
Deze was aangesloten op de loopant, hier ook achterhuis.

- Albatros kwam hier prima door, hij ging er later van tussen... hij moest effe onder de douche.
- Studio Friesland, je kwam hier redelijk door. Ik moest wel goed luisteren...
- Orion West, kon ik prima volgen en hij had (avond) fading op zijn signaal.

:q Hierbij bevestig ik dat je Spoelantenne goed werkt.......?! :D


Good dx,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Gebruikersavatar
studiofriesland
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 mar 2008, 22:47

Re: Rapport met Albatros

Bericht door studiofriesland »

Dank je wel voor het rapport Pacman. Het signaal kwam verder dan ik verwacht had. Zelfs de Orion uit Coevorden zei dat hij mij ontvangen had. Hoewel die afstand wel erg groot is volgens mij.

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: Rapport met Albatros

Bericht door Hans de Swan »

Geeft ook aan dat het bereik van de zender mede bepaald wordt door degene met een goede ontvanger. Jij hebt dezelfde wereldontvanger nu als Paccie, Studio Friesland! ;)
Maar inderdaad ongelofelijk dat het AM/FM-huiszendertje zo ver weg kan draaien! Nooit gedacht dat mijn blikkie dit kon bewerkstelligen!
Bedankt Bert! t)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Albatrosam
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 jun 2010, 21:17
Locatie: Kolonie N.w.o

Re: Rapport met Albatros

Bericht door Albatrosam »

Hey Studio Friesland.

Levens gevaarlijk daar bij jou haha.
maar kwam er mooi door hier, ik hoorde een deuntje van popcorn. dus ik eerst al eens kijken op een andere freq. maar niks.
Het was de studio friesland lpam. jammer dat je het vermogen niet weet, ben ik wel benieuwd naar
je had hier ongeveer bij de laatste doorgang iets van 80% ontvangen op draad van 32m.

Maar het was een blikje van Hans?
dan horen we die binnenkort ook eens? ;nn

En Pacman.
ook nog even bedankt voor het berichtje.
klopt ik moest even doucen, want ik had een verjaardag.

Mvg Alexander
Van uut de Plaggenhut is dit de Albatros Radio.
Albatros1512am@hotmail.nl

Gebruikersavatar
studiofriesland
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 mar 2008, 22:47

Re: Rapport met Albatros

Bericht door studiofriesland »

Het was inderdaad een blikje van Hans waarvan ik het fm zendertje gerepareerd heb en de zenders schakelbaar heeb gemaakt. Het wordt inderdaad wel eens tijd dat hij zich eens laat horen ja.
Het vermogen heb ik geen meter voor om te meten, maar ik had de Daiwa 801 er tussen en deze kwam niet zichtbaar uit de hoek. Ik kon alleen met de veldsterkte rechtstreeks op het zendertje meten.

Maar geweldig dat het dan ook nog bij de Pacman binnen kwam. Is het niets voor jou? Ben je ook geen Geloso meer nodig. ;nn

Gebruikersavatar
Albatrosam
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 jun 2010, 21:17
Locatie: Kolonie N.w.o

Re: Rapport met Albatros

Bericht door Albatrosam »

Haha. Ik hou het wel bij de geloso.
Beter als zo' ding wat met krokkedillen bekjes aan elkaar hangt
Van uut de Plaggenhut is dit de Albatros Radio.
Albatros1512am@hotmail.nl

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: Rapport met Albatros

Bericht door Hans de Swan »

Moi, heel af en toe ben ik wat aan de knutsel. Drie weken geleden nog op 76-meter met een omgebouwd MG-zendertje van ongeveer een Watt of vier. Het lukte me toen om ontvangstrapporten binnen te krijgen uit Zweden, Finland, Engeland en Duitsland (en dat allemaal op een langdraad "L" antenne met een eigenbouw LC-tuner), maar inderdaad, ik moet weer eens proberen wat meer tijd vrij te maken voor de hobby in mijn hectisch bestaan... ;)

Vreemd idee dat "blikkie" in mijn ogen ineens geen huis-tuin-en-keukenzender meer is, maar veel verder kan komen... :L
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Plaats reactie