Ja..dat klopt. Ik woonde toen boven die zaak, Beeld & Toon.
Mijn vader was daar destijds bedrijfsleider en mijn moeder verkocht er de grammofoonplaten.
Zodoende had ik altijd een ruime keus aan platen tot mijn beschikking.  

Die antenne was geweldig, hij hing vrij en op grote hoogte en had precies de juiste lengte voor de 180 mtr.
Vanaf de liftkoker van de Hema (nr.1-5) tot aan de schoorsteen van het pand op nummer 27.
Er kwam ooit eens gedonder van want op een zondagmiddag wilde ik samen met een vriend wat veranderen aan die antenne en kon zo uit het raam van mijn slaapkamer stappen en via de daken naar de Hema komen.
Iemand vanuit een pand aan de Keizerstraat moet dat gezien hebben en belde de politie op en zei dat er inbrekers bovenop het dak van de Hema zaten.
De politie kwam snel via de Lange Bisschopstraat aanrijden om te kijken wat er aan de hand was maar kon niet zien wie er op het dak zaten. Een vriend van mij keek toevallig over de dakrand naar beneden en zag een oploop van mensen beneden allemaal naar boven kijken (de bioscoop was namelijk net uitgegaan). Toen waren de rapen gaar! We schrokken ons rot en maakten dat we weg kwamen en kropen via de dakgoten en daken weer terug naar mijn slaapkamer.
Maar de politie stond direkt in verbinding met degene die opgebeld had en kon zo zeggen waar we weer naar binnen gingen.
Zodoende wisten ze in welk pand we zaten.
We hebben snel de zender en alle spullen goed verstopt en op een gegeven moment stond ook de politie bij ons op het dak.
Mijn vader en moeder waren niet thuis...het was zondagmiddag. Gelukkig maar!
Ik stond de politieman te woord en heb hem met trillende benen uitgelegd wat ik daar op dat dak van de Hema deed.
Hij begreep al snel dat het om een piratenzender ging en vond het allemaal prachtig.
Het scheen hem niets te interesseren dat het voor een zender te doen was geweest.
Ik vertelde dat ik toestemming had van de bedrijfsleider van de Hema om die antenne daar op te hangen en te bevestigen.
Dat wilde de politie nagaan, maar de bedrijfsleider was op vakantie naar Italie waar ze hem uiteindelijk konden bereiken en hij bevestigde dat hij hiermee geen probleem had en dat hij mij kende.
Zodoende was er dus eigenlijk niks aan de hand.
De volgende dag kon ik mijn gereedschap dat ik in alle haast had laten liggen weer ophalen op het politiebureau.
Het heeft zelfs in het Deventer Dagblad gestaan en zodoende wist de hele school (MTS) er daarom vanaf. Ik was natuurlijk de held van de dag..!  

Mijn vader en moeder vonden het ook een geweldig avontuur. Vooral mijn vader, een radioman in hart en nieren, die vond mijn zenderpraktijken prachtig. Behalve als ik de hele TV ontvangst in de winkel weer eens plat legde.
Die MG antenne liep namelijk vlak langs de TV antennes van de winkel.
Ook voor de ontvangst was deze antenne een belevenis. Je ontving er overdag al zenders mee uit de verste hoeken van Europa.
Jammer dat deze tijd voorbij is.
De bedrijfsleider van de Hema had heel wat goed te maken bij mijn familie omdat het pand waar we eerst gevestigd waren en woonden op nummer 5 afgebroken moest worden om plaats te maken voor de Hema.
Dat was toen nog de echte orginele Beeld & Toon zaak. Later verhuisden we naar nummer 27 in dezelfde straat. Toen werd het Krebbers & Jaarsma, daarna ECN en op het laatst Megapool. Die zijn nu failliet.
Maar mijn vader was de man van het eerste uur.
Ik ben in 1978 naar Canada verhuist. Toen was die leuke tijd van piratenzenders voorbij en begon voor mij een heel ander hoofdstuk: the Global Television Network in Toronto. Dat was het echte werk...daar ben ik mijn uiteindelijke loopbaan in Broadcasting begonnen: 
http://www.youtube.com/watch?v=cWzJYm8aSGo
Toen ik de avond en nachtdienst had, heb ik jarenlang deze band gestart als signoff..daarna kwam het Canadese volkslied en kleurenbalken. Toen kon ik naar huis, meestal tussen 04h00 en 05h00.
Let even op het genoemde vermogen op Uxbridge: kanaal 22. Het was toen de sterkste UHF zender ter wereld met 5.000.000 Watt!!! (2 parallel geschakelde RCA UHF zenders)