King Baro recieved in Austria

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

King Baro recieved in Austria

Bericht door Boomi »

Net terug van een weekje Oostenrijk (omdat ik hier nog niet genoeg sneeuw gezien had) :D Mijn oude vertrouwde vakantieontvanger, de nog steeds onverslagen ICF2001d, meegehad om ook nog proberen wat te ontvangen.

Helaas, zoals meestal de afgelopen paar jaar, schijnt het in de wintersportplaatsen vergeven te zijn van de brom- en ruisstoringen, gemiddeld met een signaal van 6 a 7 van de maximaal 10 ledjes signaalsterkte. Boven de 1690 en op KG werd het helemaal bar en boos. :e Ik vermoed dat er de een of ander power-line communicatie (PLC) in gebruik was.

Ondanks verscheidene avonden luisteren zeer weinig tot niets ontvangen, behalve (en toen viel ik bijna van mijn stoel) de Barones met volle bak :u :u Alle 10 de ledjes fel aan het branden !!. Degenen die ook een 2001d hebben weten dat je dan toch een sterk signaal moet hebben.

Diezelfde avond en naderhand ook nog verschillende pogingen gedaan om wat te ontvangen. Af en toe zat er wel wat in/op de ruis. Met de 'kop in de radio' bleken dat dan grieken/croaten te zijn. Helaas geen ander NL station ontvangen.
Of het op dat moment (zondag 21-feb ca 21:00 uur) puur condities, geweldig toeval of wat anders was, ik weet het niet. Het was wel wonderbaarlijk. (en nee, ik heb niks van de Baro nodig...)
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Mr BA
Centurion II
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:25
Locatie: Hunebed Drenthe

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Mr BA »

Ja ik ken dat, ik reed ook in Oostenrijk niets te horen behalve de Baro. Was nog eens niet schemerig.Rond 18:00 in de zomer.

Hij gaat nu verschrikkelijk naast de schoenen lopen 8) .

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Boomi »

Mr BA schreef:Hij gaat nu verschrikkelijk naast de schoenen lopen 8) .
Ja, daar ben ik ook bang voor. Ach, zal hopelijk nog wat meevallen. ;)

Heb ook nog op 1008 en 1395 zitten luisteren, maar ook van die beide stations was niet veel te bekennen daar.
Ben door deze stoor-ervaring wel blij dat ik niet in een stad of dorp woon. Je zal altijd maar midden in zo'n stoorbende zitten. Dan kan je maar beter een andere hobby zoeken.
Maar, blijf het wonderlijk vinden. Normaal zit er vaak op die afstanden niet echt zo heel veel verschil tussen de sterkere stations.
Baro zal z'n 'geheime antenne' wel in stelling hebben gebracht want hij wist dat ik daar zat...
Real Transmitters glow in the dark

Hajo
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 jan 2010, 17:15
Locatie: Dornstetten (Deutschland)
Contacteer:

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Hajo »

Man brauch überhaupt keine Antenne an sein Radio zu machen - und man kann Barones immer noch hören. Schmunzel !!! Ich habe immer Werte hier mit so 9 + 30 db s))

Grüße Hajo
Dornstetten in Baden-Württemberg (Deutschland) 48.28N/8.29E 640 Meter

Receiver: Sony ICF-7600, DEGEN DE 1102, Sommerkamp TS-277DX, AOR 7030 with small Collins filters
Antennen: Fritzel FD4 is 38 meters (KW), 300 meters Beverage for mediumwave

jan W
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 jul 2006, 23:53
Locatie: plaggenhut, drenthe

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door jan W »

Een paar week geleden was ik ook in Oostenrijk( omgeving Saalbach Hinterglemm), geen radio meegenomen alleen de autoradio, daarop kon ik 's morgens vroeg (+/- 5.00h) radio 538 heel goed ontvangen op de 891khz van de andere zenders ook geen spoor.
Zal ongetwijfeld aan de zendantenne liggen hoe de afstraling daarvan is.

groet jan

ps, moet toch eens een goede portable mg radio op de kop tikken :r
real radio's glow in the dark

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Boomi »

jan W schreef:ps, moet toch eens een goede portable mg radio op de kop tikken :r
Neem d'r dan zo mogelijk een met netvoeding.
Het gebruik hiervan scheelt in elk geval bij m'n beide Sony's heel wat in ontvangst.
Bij (te) veel (net)storing kan je dan altijd nog overschakelen op batterijen.
Real Transmitters glow in the dark

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Hans de Swan »

Moi, praktisch alle goede portable radio's hebben er in ieder geval wel een adapter-aansluiting op zitten...
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Tom
Berichten: 1055
Lid geworden op: 30 mei 2006, 23:15

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Tom »

Boomi schreef:
Ondanks verscheidene avonden luisteren zeer weinig tot niets ontvangen, behalve (en toen viel ik bijna van mijn stoel) de Barones met volle bak :u :u Alle 10 de ledjes fel aan het branden !!. Degenen die ook een 2001d hebben weten dat je dan toch een sterk signaal moet hebben.

Diezelfde avond en naderhand ook nog verschillende pogingen gedaan om wat te ontvangen. Af en toe zat er wel wat in/op de ruis. Met de 'kop in de radio' bleken dat dan grieken/croaten te zijn. Helaas geen ander NL station ontvangen.

8)
Zodra doorzien wordt wat tijdelijk is en wat de oorspronkelijke staat is, is er geen kennis meer nodig

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Boomi »

Tom schreef: 8)
Ah, ik denk dat die ouwe Baro puur geluk heeft gehad (of 'inside' informatie) en dat ie net op het juiste moment met uitgekiende condities aan de band zat.

;nn
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door klaas vaak »

Ah, ik denk dat die ouwe Baro puur geluk heeft gehad (of 'inside' informatie) en dat ie net op het juiste moment met uitgekiende condities aan de band zat.
Denk het ook, is echt puur toeval geweest, Baro is hier nooit echt hard...


Klaas Vaak :hypo
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

Tom
Berichten: 1055
Lid geworden op: 30 mei 2006, 23:15

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Tom »

klaas vaak schreef: Denk het ook, is echt puur toeval geweest, Baro is hier nooit echt hard...
Klaas Vaak :hypo
Klopt :u
Zodra doorzien wordt wat tijdelijk is en wat de oorspronkelijke staat is, is er geen kennis meer nodig

Gebruikersavatar
Mr BA
Centurion II
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:25
Locatie: Hunebed Drenthe

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door Mr BA »

Een relay misschien :(

bonte koe
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 jun 2009, 10:23

Re: King Baro recieved in Austria

Bericht door bonte koe »

barro maakt zijn eigen condities

door alle straling smelt de noordpool
Afbeelding

dus het is barro z'n schuld dat de ijsberen straks geen huis meer hebben
Afbeelding

maar ze kunnen wel luisteren naar goeie muziek van barro rock
Afbeelding

Gesloten