13/11 ritje Winschoten - Bunnik

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
BlackBird

13/11 ritje Winschoten - Bunnik

Bericht door BlackBird »

Had vandaag een leuk ritje voor de boeg, had een jaarvergadering in Bunnik.
Toen ik zaterdagmorgen om 06:15 op stond en de radio aanzette hoorde ik op 1620 kHz iemand plaatjes draaien. Ben om 07:00 in de auto gestapt en gaan rijden. Winschoten-Joure-Lelystad-Almere-Utrecht- Bunnik, mooi ritje, en wat is er leuker dan een mooi stuk muziek op de radio.
Dezelfde meneer zat nog steeds te draaien op de 1620 tot even voor acht uur draaide hij alleen maar polka muziek!! Nadien veel oud werk en diverse Leni & Ludwig muziek. Helaas geen roepnaam tot die tijd.......
Ik reed inmiddels bij Leleystad en jou ontvangst was tot daar goed te noemen, tussen Leleystad en Almere werd het iets minder. Vlakbij Utrecht verdween je volledig in de ruis, maar nog steeds geen roepnaam...... Het was toen 09:15.

Wie herkent zich hierin, ben wel beneiuwd wie ik zover op de autoradio mee kon krijgen.

Om 16:00 stapte ik weer in de auto en ben weer terug gereden.
Nu Bunnik-Amersfoort-over de Veluwe-Zwolle-Assen-Winschoten.

Direct na Utrecht hoorde ik iemand op de 1630 kHz, maar was nog te zwak om te nemen. Toen bij Amersfoort aangekomen werd de ontvangst goed station was de Batavier vanaf het puntje v/d Afsluitdijk. Ik heb je prima kunnen horen tot aan Ruinerwold. Vanaf dat moment was er iemand die hem er bovenop zette en ook ging platendraaien........

Op de 1620 kHz zat nog iemand te draaien, maar met een slechte modulatie wat spraak aanging. Hoorde hem een 06 nummer doorgeven en dat hij uit Drenthe kwam, kon de roepnaam helaas niet verstaan ondanks dat je hem 3x noemde.....

Bij Beilen aangekomen ging het mis, zowel de 1620 als de 1630 kHz werd in grote brijzooi. Op 1630 zatten inmiddels 3 man te draaien, en op de 1620 waren er 2 die hun best deden.

Pas vanaf Assen ging het op de 1620 kHz weer beter toen viste ik de Firebird eruit, tot aan Winschoten heb ik jou goed meegekregen alhoewel je wel wat breed aan de band zit.....

De 1630 bleef een puinhoop, helaas!!

Johan.
't Is mooi wonen in de Graanrepubliek !!

denappel

Re: 13/11 ritje Winschoten - Bunnik

Bericht door denappel »

zwarte non hoogeveen

BlackBird

Re: 13/11 ritje Winschoten - Bunnik

Bericht door BlackBird »

Bedankt Denappel, kan ik die in 't log bijschrijven.

Johan.
't Is mooi wonen in de Graanrepubliek !!

Plaats reactie